بازاریابی رویدادی میزبانی از مخاطب و مشتری را سرلوحهی استراتژی بازاریابی خود قرار میدهد و از طریق گرد هم آوردن مشتریانی با علایق و سلایق تقریبا مشابه تلاش میکند تا خانوادهای بزرگ از طرفداران را برای بازاریابی برند و کسب و کاری خاص دور هم گرد آورد.
زمانی که صحبت از بازاریابی رویدادی ناخودآگاه به یاد Comic-con به عنوان یکی از موفقترین نمونههای بازاریابی رویدادی میافتیم. به نظر میرسد که در سالهای اخیر این قبیل دورهمیها مانند Comic-con نیز تخصصیتر شدهاند و فرنچایزهایی همچون ترنسفورمرز هم تصمیم گرفتهاند تا دورهمی مستقل از Comic-con تشکیل دهند و در هر سال بهانههای بیشتری برای دورهمی طرفداران ترنسفورمرز در کنار یکدیگر در اختیار داشته باشند.
این دست دورهمیها بهترین نمونه از بازاریابی رویدادی هستند که در جشنوارهای چند روزه از طریق کنار هم قرار دادن طرفداران دو آتشهی یک محصول یا شخصیت، طوفانی تبلیغاتی پیرامون برندها و کسبوکارها راه میاندازند. در ادامه با وبسایت ویرا ورنا همراه باشید تا در مورد بازاریابی رویدادی و نمونههای موفقی چون TFCON اطلاعات بیشتری کسب کنید.
بازاریابی رویدادی چیست؟
بازاریابی رویدادی به هرگونه دورهمی، نمایشگاه و جشنواره اشاره دارد که حول موضوعی مشخص شکل گرفته باشد تا از این راه امکان تبلیغ و فروش یک محصول یا خدمات مهیا شود. رویدادها یکی از بهترین ابزارها برای درگیر کردن مخاطبان محسوب میشوند. دورهمی یا رویدادهایی از این دست ممکن است، آنلاین یا آفلاین برگزار شوند و با شرکت یک برند باشند، یا برندی میزبانی آنها را بر عهده داشته باشد یا اینکه برند یا برندهایی حکم اسپانسر و پشتیبان مالی را بازی کند.
دورهمی Comic-con رویدادی با شرکت برند هازبرو سازندهی اسباببازیهای ترنسفورمرز و دورهمی TFCON رویدادی به میزبانی برند هازبرو و مرکزیت شخصیتهای ترنسفورمرز به حساب میآید.
بازاریابی رویدادی چقدر مهم است؟
در دنیای مخاطب محور امروزی، برندها و کسب و کارها مجبور هستند تا قدر هر فرصتی را برای جلب نظر، کسب اعتماد مخاطبان بدانند و رابطهای صمیمانه و گرم با مشتریان برقرار کنند. مشتری مدرن امروزی، به یک تیزر تبلیغاتی پر زرق و برق یا شعار بازاریابی گیرایی قانع نمیشود و برای اینکه به خرید محصول یا خدمات یک برند راضی شود، انتظار تلاشهایی بیشتر از این موارد معمولی را خواهد داشت. بازاریابی رویدادی همان فرصت مغتنمی است که به کسب و کارها کمک میکند تا بیواسطه با مخاطبان و مشتریان خود تعامل داشته باشند و چهرهی انسانی برندشان را به مشتریان بالقوه نشان دهند و پایههای دوستی را با مشتریان فعلی محکمتر کنند.
دورهمیهایی که در قالب بازاریابی رویدادی تعریف میشوند باید با استراتژیهای تبلیغاتی و بازاریابی هر برند هماهنگ باشند و در راستای ترویج این برنامهها فعالیت کنند. برای مثال در مورد TFCON برند هازبرو این امکان را فراهم آورده است تا شرکتهای اسباببازی ثالث که در دنیای ترنسفورمرز به ساخت اسباببازی مشغول هستند نیز فرصتی پیدا کنند تا زیر پرچم نام بزرگ ترنسفورمرز با طرفداران این فرنچایز دیدار کنند و از طریق این نمایشگاه دورهای محصولات جدیدشان را به حضور مخاطبان معرفی کنند.
بازاریابی رویدادی چه تأثیری برای برند دارد؟
تردیدی نیست که جذابیت شرط ماندگاری برند است. البته اینکه جذابیت برند چه کیفیتی داشته باشد به اهداف و برنامههای هر برند باز میگردد. با این حال، کمتر برندی را پیدا میکنید که از بازاریابی رویدادی تنها انتظار تبدیل شدن به صحنهای برای تبلیغ برند را داشته باشد. خوشبختانه بازاریابی رویدادی بهترین فرصت برای توانمندسازی برندهاست، چرا که از محدود فرصتهایی است که برند را در تعامل رودررو با مخاطب قرار میدهد، در واقع بازاریابی رویدادی همان دورهمی است که در محیطی صمیمانه و غیر رسمی به مشتریان بالقوه امکان میدهد تا محصولات جدید و خدمات تازه را از نزدیک تجربه کنند.
تحقیقات بازاریابی که در سال 2012 میلادی انجام شدهاند، نشان میدهد که بخش قابل توجهی از بودجهی تبلیغاتی شرکتها را به بازاریابی رویدادی اختصاص پیدا میکند و برندهای معتبری همچون هازبرو با برگزاری دورهمیهایی مانند TFCON به بهترین وجه از ظرفیتهای بازاریابی رویدادی بهره میبرند.
برگرفته از وبسایت marketo.com ؛
نوشته بازاریابی رویدادی و نمونهی موفق TFCON؛ اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.
from WordPress https://ift.tt/2D7dy9Q
Comments
Post a Comment