برند هازبرو Hasbro از جمله شرکتهای اسباببازی است که موفق شده است تا همواره با مخاطبانش قد بکشد و امروزه همانطور که هنوز هستهی اصلی مشتریان بزرگسال را پس از این همه سال با خود همراه دارد، کودکان عصر دیجیتال را نیز مجذوب محصولات جدید خود کند.
مهمترین چالش ویکتور لی Victor Lee مدیر بخش بازاریابی شرکت اسباببازی هازبرو Hasbro این مسأله است که چطور محصولاتی تولید کند که اگر چه به دل مخاطبان کودک مینشیند، اما بتواند پدر و مادران این کودکان را به عنوان مشتری وفادار با برند خود همراه سازد. این روند تا زمانی ادامه خواهد داشت که کودکان سالهای پیش بزرگ شوند و تشکیل خانواده دهند و این بار این مخاطبان قدیمی در نقش پدر و مادر به مشتریان تازهی شرکت اسباببازی هازبرو Hasbro تبدیل شوند.
هازبرو Hasbro از قاب تلویزیون تا کانال یوتیوب؛
این روندی است که در تمام این سالها توسط شرکت اسباببازی هازبرو Hasbro برای تولید و بازاریابی اسباببازیهای محبوبی چون Mr. Potato Head (آقای سیبزمینی)، My Little Pony، Monopoly (بازی منوپولی)، Transformers (ترنسفورمرز) و اسباببازیهای محبوبی از این دست رعایت کرده است.
ویکتور لی مدیر بازاریابی هازبرو Hasbro در این زمینه اشاره میکند که:
«مشتریان ما با برند هازبرو Hasbro بزرگ میشوند و قد میکشند. این قدرت قصهگویی است که به یک برند کمک میکند تا با مشتریان خود ارتباط عمیق حسی برقرار کنند. در واقع نیروی لایزال داستانسرایی نه تنها خاطرات خوش کودکی را برای پدر و مادران جوان امروزی زنده میکند، بلکه این پدران و مادران جوان را تشویق میکند تا این خاطرات شیرین را با فرزندانشان شریک شوند.»
این ادعای درستی است که برندها برای بقا در بازار نیاز دارند تا فرزند زمانه و روزگار خویش باشند، اما این موضوع برای شرکت اسباببازی هازبرو Hasbro اهمیت دو چندانی پیدا میکند چرا که هازبرو Hasbro ارتباطی مادامالعمر با تمام مشتریان و مخاطبانش برقرار میکند.
هازبرو Hasbro از اسباببازیهای دوست داشتنی تا فیلمهای دیدنی؛
شرکت اسباببازی هازبرو Hasbro اولین بار با نام The Hassenfield brothers’ با طراحی و تولید اسباببازی آقای سیبزمینی به شهرت سید. جالب است که اسباببازی آقای سیبزمینی با آن کلهی پوکش اولین اسباببازی لقب گرفته که در سال 1952 میلادی صاحب تبلیغ و تیزر تلویزیونی شد. سالها بعد نام اسباببازی آقای سیبزمینی دو مرتبه با عرضه و نمایش مجموعه فیلمهای Toy Story بر سر زبانها افتاد.
آقای سیبزمینی تنها سوپر استار تلویزیونی شرکت هازبرو Hasbro نیست و در کنار این اسباببازی دوستداشتنی فرنچایزهای دیگری همچون ترنسفورمرز از شرکت اسباببازی هازبرو Hasbro بخشی از شهرت و محبوبیت روزافزوشان را مدیون سریالها و فیلمهایی هستند که از روی این شخصیتها ساخته شدهاند.
هر کدام از این نمونههای موفق نشان میدهند که بازاریابی محتوایی همواره یکی از ارکان استراتژی بازاریابی شرکت هازبرو Hasbro بودهاند و به تبلیغ محصولات این شرکت کمک کردهاند. اکنون نیز که در عصر دیجیتال به سر میبریم این شرکت برنامه و راهکار جدیدی را برای بازاریابی محتوایی در دنیای نوین در دستور کار خود قرار داده است.
لی در این زمینه اشاره میکند که:
«امروزه مخاطب و مشتری در تبلیغات دست بالا را دارند و با یک اشارهی دست بر روی صفحهی گوشی تلفن همراه میتوانند برندی را به عرش بازار ببرند یا اینکه تا فرش پایین بیاورند. به همین دلیل نیز ما تا آنجا که بتوانیم در زمینهی بازاریابی بر روی داستانی که قرار است از برند تعریف کنیم، تمرکز میکنیم. نتیجه هم اینکه بازیهای جدیدی Pie Face و Speak Out بازیهایی هستند که در فیلمخانهی یوتیوب متولد شدهاند.»
لی به این نکته نیز اشاره میکند برای پیشگام بودن در زمینهی تولید محتوا مجبور شدهاند تا مدیریت و اجرای تولید محتوا را به صورت درونسپاری از داخل خود شرکت به دست بگیرند:
«برای اینکه بتوانیم محتوایی باب میل مشتریانمان تولید کنیم،باید سرعت بالایی در تولید محتوا داشته باشیم و همگام با سلیقهی روز مخاطب حرکت کنیم. این به این معنا نیست که با با شرکتهای تبلیغاتی و آژانسها کار نمیکنیم اما مجبوریم برای اینکه برای هر تغییر رفتار مشتری محتوایی مناسب داشته باشیم، خودمان در میدان تولید محتوا دست به کار شویم.»
هازبرو Hasbro از تولید اسباببازی تا تولید محتوا؛
امروزه از هیچکس پوشیده نیست که کاربران به صورت مستمر و در هر لحظه و مکانی ممکن است الگوهای مصرف خود را تغییر دهند و ترند تازهای را برای دنبال کردن انتخاب کنند. نتیجهی این رفتار این میشود که برندها نیز این آمادگی را داشته باشند تا در هر لحظه متناسب با سلیقهی مخاطبانشان محتوای جدیدی تولید کنند.
استودیو هازبرو Hasbro که در سال 2009 میلادی آغاز به کار کرده است، امروز بعد از گذشت نزدیک به 10 سال از زمان تأسیس آن، رزومهای موفق از فیلمهای سینمایی پرفروش، سریالهای تلویزیونی پربیننده و کانال یوتیوبی با بیش از دو میلیون دنبالکننده برای خود دست و پا کرده است.
هازبرو Hasbro شیرینی نوستالژی در مقابل شور نوآوری؛
چند سال پیش که لی مدیر بازاریابی هازبرو Hasbro در شهر شیکاگو سخنران یکی از رویدادهای بازاریابی بود، به این نکتهی کلیدی اشاره کرد که «نوستالژی دشمن اصلی پیشرفت است.» فحوای کلام لی در این سخنرانی این نکته کلیدی بود که اگر برند شما شیدای گذشته باقی بماند و نتواند از خاطرات تلخ و شیرین گذشته دل بکند، هیچ وقت نمیتواند خلاقانه فکر کند و در مسیر ابداع و نوآوری قدم بردارد.
به همین دلیل امروزه هازبرو Hasbro کسب درآمد را تنها در عرضهی اسباببازیهای خود در فروشگاههای خردهفروشی محدود نمیبیند و در تلاش است تا از روشهایی که مشتری و مخاطب امروزی میپسندد برای فروش محصولاتش کمک بگیرد. لی در این مورد نیز نظر خاص خودش را دارد:
«این روزها این مشتری است که به برند دیکته خواهد کرد که دوست دارد محصول مورد نظر خود را از کجا و چگونه تهیه کند. به همین دلیل برندی موفق خواهد بود که با دقت رفتار مشترین خود را مطالعه کند و بر مبنای نتایجی که از تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبان خود بدست آورده است، در تولید و عرضهی محصولات جدید باشد.»
یک نمونهی جالب در این زمینه تولید نسخهی جدیدی از بازی منوپولی با عنوان نسخهی مخصوص متقلبان است. نسخهای که در آن میتوان از پول دزدی نیز استفاده کرد. مدیران هازبرو Hasbro در توضیح چرایی تولید این نسخهی تازه به این موضوع اشاره کردهاند که در تحقیقات مشخص شده است که 50 درصد از بازیکنان بازی منوپولی اعتراف کردهاند که هنگام انجام این بازی دست به تقلب میزنند.
منبع وبسایت clickz.com ؛
نوشته هازبرو Hasbro برندی به بلندای قامت مشتری؛ اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.
from WordPress https://ift.tt/2xmlHkm
Comments
Post a Comment