اگر اینترنت را به امید کسب معلومات در مورد تولید محتوا جستجو کنید، احتمالا با صفحات زیادی در مورد تولید محتوا یا استراتژیهای مؤثر در تولید محتوا برخورد میکنید، اما علیرغم محتوای زیادی که در مورد راه و رسم تولید محتوا بر روی اینترنت منتشر شده است، به نظر میرسد هنوز تعریف درستی از چیستی تولید محتوا نداریم و مطمئن نیستیم که تولید محتوا قرار است چه نقشی در بازاریابی محصولات و خدمات برند ما بازی کند؟
در ادامه با وبسایت شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا همراه باشید تا برایتان از استراتژیهایی در تولید محتوا سخن بگوییم که باوجود کمخرج و کمهزینه بودن در طول زمان درآمد کسبوکار شما را افزایش میدهند.
تولید محتوا و عطش ریسکپذیری؛
باتجربههای بازار عقیده دارند که برای کسب موفقیت در دنیای بیزینس باید ریسک کرد و جسارت خطر کردن داشت، این مسأله در مورد بازاریابی محتوایی نیز صدق میکند، پس تا زمانی که به جای تولید محتوای مبتکرانه به رونویسی از الگوی محتوایی رقبا در فضای مجازی ادامه دهید نباید انتظار داشته باشید که محتوای تولیدی شما دیده و یا خوانده شود.
برای اینکه در بازاریابی محتوایی متفاوت باشید، با خلق محتوای متنوع به استقبال مخاطب و مشتری بروید و از شکست هم ناامید نشوید، رد شدن و همهگیر نشدن بخشی از روند تولید محتوا است و قرار نیست هر ریسکی به موفقیت ختم شود و هر خطر پذیری پایان خوش داشته باشد، مهم این است که در تولید محتوا حرف تازهای برای گفتن داشته باشید.
تولید محتوا و هنر انتشار مطالب کارآمد؛
محتوایی که تنهای تنها محض رضای سئو نوشته میشود یا قرار است بستری برای تکرار کلیدواژههای برند شما باشد در دل مخاطب ره به جایی نمیبرد، به همین ترتیب محتوایی که فقط به نیت فروش بیشتر محصول تولید شده باشد نیز نه از پس فروش محصول بر خواهد آمد و نه میتواند علاقهای به برند در مشتری ایجاد کند.
همانطور که نابرده رنج، گنج میسر نمیشود، تولید محتوای کارآمد نیز بدون سعی و تلاش میسر نخواهد شد، پس سستی و رخوت را کنار بگذارید و حتی اگر شده برای یک پست، یک هفته وقت بگذارید، اما محتوایی تولید کنید که مرجع جستجوها باشد و گرهی از مشکلات مردم باز کند.
تولید محتوا و ترغیب مخاطب به تجربهورزی؛
با کمک تولید محتوا اطلاعات مفیدی در اختیار مخاطبان خود قرار دهید که کمکشان کند تا تصمیمی بهتری بگیرند، انتخاب اصلحی داشته باشند یا اینکه تجربهی خوشایند تازهای را در زندگی شروع کنند.
برای دسترسی به بازاریابی محتوایی موفق باید به این نکته توجه داشته باشیم که مخاطبان زمانی حاضر خواهند بود تا برای کالا یا خدماتی هزینه کنند که در معرض انتخابی قرار بگیرند که قبلا از وجود چنین انتخاب جذابی بیخبر بودند. برای مثال مخاطبانی که یکی از تفریحاتشان رستورانگردی است اگر از این خبر جذاب که فلان رستوران اجرای کنسرت زنده را نیز به منوی غذاهایش اضافه کرده است، مطلع شود، حتما دست به انتخاب تازهای خواهد زد و مشتری پیشنهاد محتوایی شما خواهد شد.
تولید محتوا و پرهیز از بیماری خود کارشناس پنداری؛
وقتی صحبت از تولید محتوا در فضای مجازی میشود نباید فراموش کنید که مخاطب فضای مجازی حال و حوصلهی استادبازی را ندارد و در طول شبانهروز از طریق رسانههای رسمی مختلف به کرات مورد نصیحت و پند و اندرز قرار میگیرد. پس هنگام تولید محتوا همانطور که سعی میکنید اطلاعات مفید و کاربردی برای مخاطب فراهم کنید، خودتان باشید و حواستان را جمع کنید تا در کسوت آقا یا خانم کارشناسی که برای هر مسأله کلیگویی میکند و راهکاری غیر قابل اجرا ارائه میدهد، فرو نروید.
در فرآیند بازاریابی محتوایی و وقتی بحث از ساخت ویدیو یا تیزر تبلیغاتی میشود، صداقت میتواند نقش زیادی در دیده شدن محتوای تولیدی ایفا کند و اعتماد مخاطبان را اصالت محتوا بالا ببرد.
تولید محتوا و انتقادات و پیشنهاداتی که واردند؛
به جای آنکه مقدار متنابهی از وقت و انرژی شرکت خود را صرف جلسات طوفان فکری بیخاصیت و بدون نتیجه کنید، به مخاطبان در مورد محتوای تولید شده امکان اظهار نظر بدهید و حتما کامنتها و نظرات ثبت شده برای هر محتوای تولید شده را به دقت مطالعه کنید. مطالعهی نظرات، پیشنهادات و انتقادهای مشتریان برای شما به عنوان مدیر یا کارآفرین این حسن را دارد که اطلاعات ارزشمندی در مورد مشتریان خود بدست آورید و برنامهریزی بهتری برای تولید محتوا در آینده داشته باشید.
تولید محتوا و هر رسانهای که پیامی دارد؛
در فرآیند بازاریابی محتوایی ممکن است پیام یکسانی از طریق رسانههای مختلف به گوش مخاطب برسند، اما این نکته از اهمیت بسزایی برخوردار است که پیام مورد نظر در هر رسانه لحن و رنگ همان رسانه را به خود بگیرد. برای مثال اگر قرار است از رسانههایی مانند یوتیوب یا آپارات استفاده شود، باید تولید محتوا شکل ویدیویی جذاب را به خود بگیرد که قابلیت به اشتراکگذاری داشته باشد، به همین ترتیب پیامی که قرار است از طریق ایمیل مارکتینگ به بازار مخابره شود باید در قالب متنی بازارپسند نوشته شده باشد و حس حرفهای بودن را به خواننده منتقل کند.
در زمینهی تولید محتوا ویدیویی باید توجه داشته باشید که همیشه قرار نیست، دکمهی تماشا از دکمهی خواندن بیشتر کلیک شود، بلکه این جنس مخاطب و نوع محتوا است که به هر کسب و کار دیکته میکند، برای تولید محتوا از ویدیو استفاده کند یا از پستهای نوشتاری!
منبع وبسایت explore.reallygoodemails.com ؛
نوشته تولید محتوا تبلیغی کمهزینه یا سرمایهگذاری درآمدزا؛ اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.
from WordPress https://ift.tt/2MBLmzv
Comments
Post a Comment