Skip to main content

تحقیقات بازار و تمام راه‌های فروش محصول؛‌

تحقیقات بازار به ما یادآوری می‎کند که محصولات اندکی هستند که محض خاطر خودشان فروش می‎روند و برای فروش اکثر قریب به اتفاق محصولات و خدمات نیازمند تحقیقات بازار و تبلیغات مؤثر هستیم. برای اینکه تبلیغات شما مشتریان جدیدی را جذب کند، هویت برند شما را در ذهن مخاطبان جا بیندازد، بزرگی شما را به مشتریان وفادارتان یادآوری کند و در نهایت به فروش بیشتر محصولات و خدمات منجر شود،‌ نمی‎توانید به حدس و گمان‎ تبلیغاتی بسنده کنید و لازم است تا بر مبنای تحقیقات بازار پیام درست را به گوش بازار هدفی برسانید که خریدارتان خواهند شد.

تحقیقات بازار و دو ویژگی تمام تبلیغات هوشمند؛

تحقیقات بازارقبل از اینکه به لطف تحقیقات بازار و تبلیغات هوشمندانه محصولات و خدمات خود را به مخاطب و مشتری عرضه کنید،‌ باید حتما دو مؤلفه‌‏ی کلیدی را در کار خود رعایت کنید:‌

  • هدف تبلیغ؛‌
  • بودجه‏‌ی تبلیغات؛‌

هدف تبلیغاتی در یک کلام در قصد و نیتی که از تبلیغات دارید، ‌خلاصه می‌شود، در واقع با تشریح هدف تبلیغ قرار است به پرسش‌هایی نظیر این سؤالات پاسخ دهد که قرار است با تبلیغات چه مطالبی به مخاطبان نشان داده شود و مخاطبان بعد از دیدن تبلیغات و تیزرهای تبلیغاتی شما بهتر است چه تصمیمی اتخاذ کنند؟‌

خبرگان تبلیغ معتقدند در اختیار داشتن تصویری صریح و شفاف از هدف تبلیغ مهم‌ترین گام برای تدوین یک استراتژی تبلیغاتی کارآمد به حساب می‎آید.

داشتن تصوری دقیق از بودجه‎‌ی تبلیغات نیز درست به اندازه‎ی آگاهی از هدف تبلیغ اهمیت دارد، زیرا بر مبنای بودجه‌ی تبلیغات می‌توانید تصمیم بگیرید از چه روش‌هایی برای تحقیقات بازار و از کدام رسانه‎ها برای تبلیغات استفاده کنید.

تحقیقات بازار از تبلیغ تا فروش؛‌

تحقیقات بازارتبلیغات عرصه‎ی عمل اندیشیده است،‌ بنابراین صرف بودجه‏‌های هنگفت تبلیغاتی یا حضور به هم رسانیدن بر روی بیلبوردهای هر کوی و برزنی به معنای رسیدن به فروش افزون‎تر نیست، حتی آگاهی از هدف تبلیغ به تنهایی نمی‎تواند ضامن تدوین استراتژی تبلیغاتی موفق باشد.

اینجاست که می‎توان به اهمیت تحقیقات بازار در نتیجه دادن تبلیغ پی برد، در واقع تحقیقات بازار همان نقشه‌ی راه دقیقی است که مبدأ تبلیغ را به مقصد فروش متصل می‌کند و دست کارشناسان فروش سازمان شما را در دستان خریدار می‌گذارد.

در ادامه مطلب با وب‎سایت شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا همراه باشید تا با پنج گام اساسی در تحقیقات بازار به قصد فروش بیشتر و کسب درآمد افزون‎تر بیش‌تر آشنا شوید.

تحقیقات بازار و نشانه‎گیری بازار هدف؛‌

تحقیقات بازاراین روزها به دپارتمان فروش هر شرکتی که وارد می‌شویم با «تارگت‌ها»‌ و اهدافی روبه‎رو می‌شویم که برای بازه‎های هفتگی، ماهانه و حتی سالانه مشخص شده‎اند و پیر و جوان در بخش فروش سازمان در آرزوی زدنشان هستند. تحقیقات بازار در همان ابتدای کار این حقیقتا بنیادین را به ما یادآوری می‌کند که رمز راهگشای زدن هر تارگتی و رسیدن به هر هدفی در تبلیغات،‌ آگاهی داشتن از مخاطبی است که باید تیزر تبلیغاتی ما را ببینند و پادکست تبلیغاتی یا موسیقی برند ما را بشنوند.

عموما بازار هدف هر کمپین تبلیغاتی همان مخاطبانی هستند که محصول یا خدمتی خاص برای رفع نیازشان ساخته شده است و قرار است مصرف‌کننده‎ی تولیداتی باشند که از خط تولید کارخانه‎ی شما خارج می‎شوند.

تحقیقات بازار به شما کمک می‎کند تا راه‎های رسیدن به مخاطب و مشتری را به درستی شناسایی کنید و پیام تبلیغات را بر روی فرکانسی مخابره کنید که به گوش مشتریان واقعی خوش‌تر می‎آید.

تحقیقات بازار و رمزگشایی از علایق و سلایق مخاطبان؛

تحقیقات بازارتحقیقات بازار به ما می‌آموزد که بعد از ساخت تیزر تبلیغاتی یا آگهی تلویزیونی نباید به هر شبکه‎ی تلویزیونی یا کانالی را برای پخش تیزر تبلیغاتی خود اعتماد کنیم و ویدیوی تبلیغاتی آماده شده را از شبکه تلویزیونی یا صفحه‌ای در شبکه‎ی اجتماعی عرضه کنیم که محبوب مشتریان و خریداران محصولات برند ما هستند.

برای مثال اگر شما تولید کننده‎ی اسباب‎بازی هستید و کودکان مصرف‌کننده‌ی محصولات شما محسوب می‎شوند، پخش شبانه‌ی تیزر تبلیغاتی از شبکه‎ی چهار سیما آن هم در میانه‎ی برنامه‌ای که کارشناسانش در مورد فلسفه‎ی دکارت بحث می‎کنند، کمکی به معرفی و فروش بیشتر محصول شما نخواهد کرد.

تحقیقات بازار و لذت کشف رقیبان؛

تحقیقات بازارشناسایی و زیر نظر گرفتن رفتار رقبا در هر بازاری برای کسب‌و‎کارهایی که خدمات و محصولات مشابه تولید می‎کنند، فعالیتی لازم و ضروری به حساب می‎آید. تحقیقات بازار کمک می‎کند تا بدون صرف وقت یا هزینه‎های گزاف و تنها با درس گرفتن از تجربیات تلخ و شیرین رقبا، راهکارهای جواب پس داده را برای کمپین‎های تبلیغاتی خود انتخاب کنید و بدین ترتیب از سرمایه‎ی تجربه‎ی رقیب برای پیشبرد برندینگ کسب‎وکار خود استفاده کنید.

اغلب بهترین استراتژی‌های بازاریابی وقتی به رشته‎ی تحریر در می‎آیند که با استفاده از تحقیقات بازار مو به مو و از بالا تا پایین نقاط قوت و ضعف رقبا را بررسی کرده باشیم و بر مبنای اطلاعات ارزشمندی که از این تحقیقات کسب کرده‎ایم، مناسب‎ترین پیام را از طریق مؤثرترین رسانه به گوش بازار هدف خود برسانیم.

تحقیقات بازار و قدرت شناسایی رسانه‎ی تبلیغاتی؛‌

تحقیقات بازاراطلاعات و سرنخ‎های گردآوری شده توسط فرآیند تحقیقات بازار به شما کمک خواهد کرد تا بر مبنای بودجه و زمانی که در اختیار دارید بهترین و مؤثرترین رسانه را برای ارتباط با مخاطبان پیدا کنید. خوشبختانه در تبلیغات نیز مثل بسیاری از حوزه‎های ارتباطات به اندازه‎ی پیام‌های تبلیغاتی راه برای رسیدن به مخاطب وجود دارد، از ساخت تیزرهای تلویزیون گرفته تا عکاسی صنعتی و تبلیغات چاپی یا حضور بر روی بیلبوردهای شهری در کنار تمام این موارد متنوع نباید از شبکه‎های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ هم غافل شویم که این روزها در دنیای تبلیغات بسیار محبوب و مشهور هستند.

هر کدام از روش‌های تبلیغاتی بودجه‎ و هزینه‌ی خاص خودشان را می‌طلبند و بر مبنای استراتژی تبلیغاتی متفاوتی به نتیجه می‎رسند، به همین دلیل نیز تحقیقات بازار آن هم به صورت مستمر و مداوم بهترین ابزاری است که به کسب و کار شما کمک می‎کند در شرایط مختلف رونق یا بحران اقتصادی، رسانه و روش مؤثر تبلیغاتی را انتخاب کنید.

تحقیقات بازار و انتخاب تقویم مناسب تبلیغ؛‌

تحقیقات بازارتحقیقات بازار به ما می‎آموزد که تمام دغدغه و توجهمان را برای رسانه و پیام تبلیغ صرف نکنیم و برای تقویم انتشار نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم. برای مثال بهترین و جذاب‌ترین تیزر تبلیغاتی برای فروش بخاری حتی اگر به صورت 24 ساعته نیز در ظل گرمای تابستان پخش شود، هیچ سودی نصیب تبلیغ‌دهنده نخواهد کرد همانطور که کولرهای آبی در زمستان مشتری پیدا نخواهند کرد. تقویم تبلیغ تنها شامل نیازهای فصلی مخاطب نمی‎شود و رویدادهای پر مخاطب مانند اعیاد و تعطیلات رسمی را نیز در بر می‌گیرد. بنابراین تحقیقات بازار به کسب و کار و برند شما کمک خواهند کرد تا مناسب‌ترین پیام را بر شانه‎ی بهترین رسانه در داغ‌ترین تاریخ به گوش مخاطبان بازار هدف برسانید.

تجربه نشان داده است که تحقیقات بازار هر زمان به درستی مورد استفاده قرار گرفته تأثیر غیر قابل انکاری بر فروش بیشتر محصولات و خدمات برندها و کسب و کارها داشته است.

منبع وب‎سایت marketresearch.com ؛‌

نوشته تحقیقات بازار و تمام راه‌های فروش محصول؛‌ اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.



from WordPress https://ift.tt/2vdPA5v

Comments

Popular posts from this blog

ریبرندینگ یا بازآفرینی برند از طراحی تا خلق؛

طراحی لوگو یکی از عناصر حیاتی در شکل‌گیری هویت بصری هر سازمان و کسب و کاری است، اما ریبرندینگ یا بازآفرینی برند تنها در طراحی لوگو تازه خلاصه نمی‌شود و مدیرانی که تمام هزینه و انرژی سازمان را هنگام ریبرندینگ یا بازآفرینی برند صرف طراحی لوگو جذاب‌تر می‌کنند، به کلی فلسفه‌ی اساسی ریبرندینگ یا بازآفرینی برند را از یاد برده‌اند. ریبرندینگ یا بازآفرینی برند انقلاب یا اصلاح؛ ریبرندینگ یا بازآفرینی برند بیش از آنکه تکاملی تدریجی در حیات ارگانیک و انداموار برند باشد، انقلابی است که زندگی و زمانه‌ی برند را زیر و زبر می‌کند، بنابراین ریبرندینگ مؤثر باید قادر باشد تا گرانیگاه کسب و کار شما را تغییر دهد و نقطه‌ی ثقل تازه‌ای برای بنا نهادن امپراتوری کسب و کارتان در پیش چشمان شما ترسیم کند. با این تفاسیر زمانی که صحبت از ریبرندینگ یا بازآفرینی برند می‌شود، مهم‌ترین نکته هدفی است که از آفرینش مجدد برند در ذهن داریم و نتایج و دستاوردهایی است که قرار است بعد از این بازآفرینی‌ها بدان دست پیدا کنیم، اما متأسفانه برخی از صاحبان کسب و کارها اینگونه تصور می‌کنند که نیازی به ریبرندینگ یا بازآفری...

تبلیغات در اینستاگرام و کار دشوار جلب نظر اهالی اینستاگرام!

اگر صابون تبلیغات در اینستاگرام به تنتان خورده باشد و جزو کسب‌وکارهای کوچک بازار هم باشید،‌ احتمالا با این احساس مواجه شده‌اید که مشغول صحبت با دیوار هستید و در دنیای بی‌کران اینترنت و شبکه‎‌های اجتماعی هیچ بنی بشری پیدا نمی‌شود که دو کلام جواب تبلیغات حساب شما را بدهد. عموما بعد از انتشار تبلیغات در اینستاگرام هیچ مخاطبی راغب به کامنت گذاشتن، نظر دادن و به اشتراک گذاشتن تبلیغات در اینستاگرام نیست. در صورتی که به بازار پر حاشیه‌ی اینلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب « اینفلوئنسر مارکتینگ و رقابت اینستاگرام با یوتیوب؛‌ » در وبلاگ ویرا ورنا مطالعه کنید. تبلیغات در اینستاگرام و دسترسی به بازاری 500 میلیون نفری؛‌ البته تبلیغات در اینستاگرام این مزیت را نیز دارد که هر چقدر هم تعداد مخاطبان و دنبال‌کنندگان کسب‌وکار شما در اینستاگرام کم‌تر باشد بازهم هر پست یا تبلیغاتی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید، چندتایی لایک خواهد گرفت و مورد پسند  چند نفری از اهالی اینستاگرام قرار خواهد گرفت! کافی است کمی در استفاده از هشتگ نیز تبحر داشته باشید ...

تیزر تبلیغاتی و اصول و فنون جذابیت بصری؛

شرکت تبلیغاتی ویرارونا به پشتوانه‌ی تجربه‌ی چندین و چند ساله در ساخت تیزر تبلیغاتی و همکاری با برند های معتبر در زمینه‌‎ی ساخت و تولید تیزرهای تبلیغاتی ، فهرستی از نکات مؤثر را گردآوری کرده است تا کارفرمایان و آگهی‌دهندگانی که در فکر ساخت تیزر تبلیغاتی برای برند و کسب‌وکار خود هستند با کمک گرفتن از این فهرست خلاصه‌برداری شده، به نتایج مؤثرتری در زمینه‌ی ساخت تیزر تبلیغاتی در سال میلادی در پیش‌رو دست پیدا کنند. در ادامه با وب‌سایت ویراورنا همراه باشید تا با نکات مطرح در ساخت تیرز تبلیغاتی بیش‌تر آشنا شوید؛ تیزر تبلیغاتی و محبوبیت ویدیوی کوتاه؛ با رواج همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی عطش آگهی‌دهندگان برای ساخت تیزر تبلیغاتی 30 ثانیه‌ای و یک دقیقه‌ای بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود و مخاطبان کم‌حوصله‌ی این رسانه‌های پرطرفدار صاحبان کسب‌وکارها و شرکت‌های تبلیغاتی را مجبور می‌کنند تا برای دیده و شنیده شدن، راه و رسم کم‌گویی و گزیده‌گویی را در پیش بگیرند. نکته جالب در مورد شبکه‌های اجتماعی اینکه هر چه از عمر این رسانه‌های مجازی می‌گذرد، سرعت مرور اطلاعات نیز بر روی این شبکه‌های پرمخاطب بیشتر ...