تحقیقات بازار به ما یادآوری میکند که محصولات اندکی هستند که محض خاطر خودشان فروش میروند و برای فروش اکثر قریب به اتفاق محصولات و خدمات نیازمند تحقیقات بازار و تبلیغات مؤثر هستیم. برای اینکه تبلیغات شما مشتریان جدیدی را جذب کند، هویت برند شما را در ذهن مخاطبان جا بیندازد، بزرگی شما را به مشتریان وفادارتان یادآوری کند و در نهایت به فروش بیشتر محصولات و خدمات منجر شود، نمیتوانید به حدس و گمان تبلیغاتی بسنده کنید و لازم است تا بر مبنای تحقیقات بازار پیام درست را به گوش بازار هدفی برسانید که خریدارتان خواهند شد.
تحقیقات بازار و دو ویژگی تمام تبلیغات هوشمند؛
قبل از اینکه به لطف تحقیقات بازار و تبلیغات هوشمندانه محصولات و خدمات خود را به مخاطب و مشتری عرضه کنید، باید حتما دو مؤلفهی کلیدی را در کار خود رعایت کنید:
- هدف تبلیغ؛
- بودجهی تبلیغات؛
هدف تبلیغاتی در یک کلام در قصد و نیتی که از تبلیغات دارید، خلاصه میشود، در واقع با تشریح هدف تبلیغ قرار است به پرسشهایی نظیر این سؤالات پاسخ دهد که قرار است با تبلیغات چه مطالبی به مخاطبان نشان داده شود و مخاطبان بعد از دیدن تبلیغات و تیزرهای تبلیغاتی شما بهتر است چه تصمیمی اتخاذ کنند؟
خبرگان تبلیغ معتقدند در اختیار داشتن تصویری صریح و شفاف از هدف تبلیغ مهمترین گام برای تدوین یک استراتژی تبلیغاتی کارآمد به حساب میآید.
داشتن تصوری دقیق از بودجهی تبلیغات نیز درست به اندازهی آگاهی از هدف تبلیغ اهمیت دارد، زیرا بر مبنای بودجهی تبلیغات میتوانید تصمیم بگیرید از چه روشهایی برای تحقیقات بازار و از کدام رسانهها برای تبلیغات استفاده کنید.
تحقیقات بازار از تبلیغ تا فروش؛
تبلیغات عرصهی عمل اندیشیده است، بنابراین صرف بودجههای هنگفت تبلیغاتی یا حضور به هم رسانیدن بر روی بیلبوردهای هر کوی و برزنی به معنای رسیدن به فروش افزونتر نیست، حتی آگاهی از هدف تبلیغ به تنهایی نمیتواند ضامن تدوین استراتژی تبلیغاتی موفق باشد.
اینجاست که میتوان به اهمیت تحقیقات بازار در نتیجه دادن تبلیغ پی برد، در واقع تحقیقات بازار همان نقشهی راه دقیقی است که مبدأ تبلیغ را به مقصد فروش متصل میکند و دست کارشناسان فروش سازمان شما را در دستان خریدار میگذارد.
در ادامه مطلب با وبسایت شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا همراه باشید تا با پنج گام اساسی در تحقیقات بازار به قصد فروش بیشتر و کسب درآمد افزونتر بیشتر آشنا شوید.
تحقیقات بازار و نشانهگیری بازار هدف؛
این روزها به دپارتمان فروش هر شرکتی که وارد میشویم با «تارگتها» و اهدافی روبهرو میشویم که برای بازههای هفتگی، ماهانه و حتی سالانه مشخص شدهاند و پیر و جوان در بخش فروش سازمان در آرزوی زدنشان هستند. تحقیقات بازار در همان ابتدای کار این حقیقتا بنیادین را به ما یادآوری میکند که رمز راهگشای زدن هر تارگتی و رسیدن به هر هدفی در تبلیغات، آگاهی داشتن از مخاطبی است که باید تیزر تبلیغاتی ما را ببینند و پادکست تبلیغاتی یا موسیقی برند ما را بشنوند.
عموما بازار هدف هر کمپین تبلیغاتی همان مخاطبانی هستند که محصول یا خدمتی خاص برای رفع نیازشان ساخته شده است و قرار است مصرفکنندهی تولیداتی باشند که از خط تولید کارخانهی شما خارج میشوند.
تحقیقات بازار به شما کمک میکند تا راههای رسیدن به مخاطب و مشتری را به درستی شناسایی کنید و پیام تبلیغات را بر روی فرکانسی مخابره کنید که به گوش مشتریان واقعی خوشتر میآید.
تحقیقات بازار و رمزگشایی از علایق و سلایق مخاطبان؛
تحقیقات بازار به ما میآموزد که بعد از ساخت تیزر تبلیغاتی یا آگهی تلویزیونی نباید به هر شبکهی تلویزیونی یا کانالی را برای پخش تیزر تبلیغاتی خود اعتماد کنیم و ویدیوی تبلیغاتی آماده شده را از شبکه تلویزیونی یا صفحهای در شبکهی اجتماعی عرضه کنیم که محبوب مشتریان و خریداران محصولات برند ما هستند.
برای مثال اگر شما تولید کنندهی اسباببازی هستید و کودکان مصرفکنندهی محصولات شما محسوب میشوند، پخش شبانهی تیزر تبلیغاتی از شبکهی چهار سیما آن هم در میانهی برنامهای که کارشناسانش در مورد فلسفهی دکارت بحث میکنند، کمکی به معرفی و فروش بیشتر محصول شما نخواهد کرد.
تحقیقات بازار و لذت کشف رقیبان؛
شناسایی و زیر نظر گرفتن رفتار رقبا در هر بازاری برای کسبوکارهایی که خدمات و محصولات مشابه تولید میکنند، فعالیتی لازم و ضروری به حساب میآید. تحقیقات بازار کمک میکند تا بدون صرف وقت یا هزینههای گزاف و تنها با درس گرفتن از تجربیات تلخ و شیرین رقبا، راهکارهای جواب پس داده را برای کمپینهای تبلیغاتی خود انتخاب کنید و بدین ترتیب از سرمایهی تجربهی رقیب برای پیشبرد برندینگ کسبوکار خود استفاده کنید.
اغلب بهترین استراتژیهای بازاریابی وقتی به رشتهی تحریر در میآیند که با استفاده از تحقیقات بازار مو به مو و از بالا تا پایین نقاط قوت و ضعف رقبا را بررسی کرده باشیم و بر مبنای اطلاعات ارزشمندی که از این تحقیقات کسب کردهایم، مناسبترین پیام را از طریق مؤثرترین رسانه به گوش بازار هدف خود برسانیم.
تحقیقات بازار و قدرت شناسایی رسانهی تبلیغاتی؛
اطلاعات و سرنخهای گردآوری شده توسط فرآیند تحقیقات بازار به شما کمک خواهد کرد تا بر مبنای بودجه و زمانی که در اختیار دارید بهترین و مؤثرترین رسانه را برای ارتباط با مخاطبان پیدا کنید. خوشبختانه در تبلیغات نیز مثل بسیاری از حوزههای ارتباطات به اندازهی پیامهای تبلیغاتی راه برای رسیدن به مخاطب وجود دارد، از ساخت تیزرهای تلویزیون گرفته تا عکاسی صنعتی و تبلیغات چاپی یا حضور بر روی بیلبوردهای شهری در کنار تمام این موارد متنوع نباید از شبکههای اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ هم غافل شویم که این روزها در دنیای تبلیغات بسیار محبوب و مشهور هستند.
هر کدام از روشهای تبلیغاتی بودجه و هزینهی خاص خودشان را میطلبند و بر مبنای استراتژی تبلیغاتی متفاوتی به نتیجه میرسند، به همین دلیل نیز تحقیقات بازار آن هم به صورت مستمر و مداوم بهترین ابزاری است که به کسب و کار شما کمک میکند در شرایط مختلف رونق یا بحران اقتصادی، رسانه و روش مؤثر تبلیغاتی را انتخاب کنید.
تحقیقات بازار و انتخاب تقویم مناسب تبلیغ؛
تحقیقات بازار به ما میآموزد که تمام دغدغه و توجهمان را برای رسانه و پیام تبلیغ صرف نکنیم و برای تقویم انتشار نیز برنامهریزی داشته باشیم. برای مثال بهترین و جذابترین تیزر تبلیغاتی برای فروش بخاری حتی اگر به صورت 24 ساعته نیز در ظل گرمای تابستان پخش شود، هیچ سودی نصیب تبلیغدهنده نخواهد کرد همانطور که کولرهای آبی در زمستان مشتری پیدا نخواهند کرد. تقویم تبلیغ تنها شامل نیازهای فصلی مخاطب نمیشود و رویدادهای پر مخاطب مانند اعیاد و تعطیلات رسمی را نیز در بر میگیرد. بنابراین تحقیقات بازار به کسب و کار و برند شما کمک خواهند کرد تا مناسبترین پیام را بر شانهی بهترین رسانه در داغترین تاریخ به گوش مخاطبان بازار هدف برسانید.
تجربه نشان داده است که تحقیقات بازار هر زمان به درستی مورد استفاده قرار گرفته تأثیر غیر قابل انکاری بر فروش بیشتر محصولات و خدمات برندها و کسب و کارها داشته است.
منبع وبسایت marketresearch.com ؛
نوشته تحقیقات بازار و تمام راههای فروش محصول؛ اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.
from WordPress https://ift.tt/2vdPA5v
Comments
Post a Comment