Skip to main content

طراحی کاراکتر بازی و برندهایی که از فرش به عرش رسیده‎اند!

طراحی کاراکتر بازی اولین ویژگی است که بازی‎های ویدیویی را محبوب یا مغضوب بازیکنان می‎کنند. چه بسا بازی‎هایی که تنها به خاطر طراحی کاراکتر بازی جذاب از شرق تا غرب دور طرفدار پیدا می‎کنند و چه بسیار بازی‎هایی که به دلیل کج سلیقگی در طراحی کاراکتر بازی در بازار شکست می‎خورند و چوب سرنوشت شوم و زشتی را می‎خورند که بر اثر بی‌هنری در طراحی کاراکتر بازی برایشان رقم خورده است.

طراحی کاراکتر بازی رکن رکین برنامه‎های برندسازی شرکت‎های بازی‎سازی است و این شرکت‎ها پس از سال‎ها تجربه‌‏ورزی و صرف هزینه‏‌های میلیون دلاری، اکنون به خوبی این حقیقت را دریافته‏‌اند که داستان پرکشش و سرشار از هیجان اگر شرط لازم بازی‎سازی باشد، شرط کافی‎اش نمی‎شود.

برای اینکه در جهان بازی‎ها توسط بازیکن به بازی گرفته شویم باید حتما در کنار سناریویی شگفت‎انگیز، قهرمانانی دوران‎ساز نیز خلق کنیم تا به لطف استادی در طراحی کاراکتر بازی دیده و پسندیده شویم.

طراحی کاراکتر تنها به بازی و سرگرمی خلاصه نمی‎شود و تأثیر چشمگیر در ترویج و محبوبیت برند دارد، پیشنهاد می‎کنیم پیش از شروع بحث در مورد طراحی کاراکتر بازی و تأثیر آن در برندینگ،‌ سری به مطلب بلاگ ویرا ورنا با عنوان «چطور با طراحی کاراکتر روی شانه‎های شخصیت‎ها برند بسازیم؟» بزنید تا اطلاعات ذیقیمتی در مورد چم و خم برندینگ با اتکا به تکنیک‎های طراحی کاراکتر بدست بیاورید.

طراحی کاراکتر بازی هم داستان‌سرایی هم برندسازی؛

برخلاف این تصور که طراحی کاراکتر بازی را یک سر مختص صنعت سرگرمی می‎پندارد و در دنیای برندینگ وجاهتی برای عرض اندام طراحی‎هایی که رنگ و بویی از بازی و شادی برده باشند، قائل نمی‎شود،‌ تاریخ تجارت و تجربه‎های موفق کسب و کار ثابت کرده است که پشت هر برند موفق طراحی کاراکتر بازی به یادماندنی قرار دارد و برندهایی هستند که پیش از آنکه با نام و نشان تجاریشان شناخته شوند، به لطف کاراکتری مشهور شده‎اند که بازی می‎شوند.

با این مقدمات می‎خواهیم به دنیای طراحی کاراکتر بازی سر بکشیم،‌ دنیایی که در و دیوارهایش پر شده از تصاویر قهرمان و ضد قهرمانان خارق‎العاده و البته از یادنرفتنی که گاهی اوقات بازیکنان و طرفداران را از گهواره تا گور مشغول و مجذوب خود می‎کنند.

البته این نکته را نیز نباید ناگفته گذاشت که ذکر خیر طراحی کاراکتر تنها در عرصه‎ی برندینگ شنیده نمی‎شود و طراحی کاراکتر این قدرت را دارد تا بخت دیده شدن تبلیغات را چندین برابر کند، بنابراین اگر شما نیز دغدغه‏‌ی دیده شدن تبلیغاتتان را دارید و نگران هدرشدن بودجه‎های تبلیغاتی شرکت خود هستید، حتما به نوشته‎ی «طراحی کاراکتر کارتونی و بخت دیده شدن در تبلیغات» رجوع کنید تا با جبر و احتمال دیده شدن تبلیغات در سایه‎ی طراحی کاراکتر کارتونی بیشتر و بهتر آشنا شوید.

در ادامه با وب‎سایت ویرا ورنا همراه باشید تا با سرشناس‌های دنیای طراحی کاراکتر بازی و بیشتر آشنا شوید و از شخصیت‌هایی بخوانید که در کسوت قهرمانی یا ضد قهرمانی برندشان را از فرش به عرش رسانده‎اند.

طراحی کاراکتر بازی سوپر ماریو و موفقیتی همیشه پایدار!

طراحی کاراکتر بازیشاید خود طراحان ژاپنی کاراکتر بازی سوپر ماریو نیز فکرش را نمی‎کردند که این قارچ‌خور دوست‎داشتنی که قرار است وظیفه‎ی نجات شاهزاده‎ی رؤیاهایش را در نبرد با بدی‌ها به سرانجام برساند، آنچنان ولوله‎ای در دنیای کنسول‎های بازی برپا کند که رکوردهای جدید در فروش بازی به ثبت برسد و نقطه‎ی عطفی در سبک بازی‎هایی که سکوبازی نامیده می‎شوند، به وجود آورد. سوپر ماریو نمونه‌ی روشنی از طراحی کاراکتر بازی است که به خلق و پا گرفتن یک برند منجر می‎شود. چرا که شرکت نینتندو با وجود اینکه تنها در وجود شخصیت سوپر ماریو خلاصه نمی‎شود اما امروز بعد از گذشت تمام این سال‎ها که از طراحی کاراکتر بازی سوپر ماریو برای شرکت نینتندو می‌گذرد، حتی فکر آن که برند نینتندو می‎توانست بدون وجود این شخصیت دوست‎داشتنی به حیاتش ادامه دهد به ذهن هیچ فردی خطور نمی‎کند.

طراحی کاراکتر بازی سونیک، جدال استادکار و خارپشت!

طراحی کاراکتر بازیتا قبل از اینکه سونیک خارپشت چُست و چابک از کارگاه ایده‌پردازی شرکت سگا بیرون بپرد، سوپر ماریو در صنعت بازی و بازی‌‎سازی پادشاهی می‎کرد و پرطرفدارترین استادکاری بود که شخصیت بازی و برند نینتندو شده بود. اما با معرفی سونیک در سال 1991 میلادی این شخصیت آنقدر محبوب بازیکنان شد که توانست برند سگا را در نبرد پر زد و خورد برندها بالاتر از نینتندو بنشاند و بار دیگر ثابت کند که سرنوشت اقتصادی کسب و کارها تا چه میزان به موفقیت و محبوبیت کاراکترهای آن‎ها وابسته است و چگونه طراحی کاراکتر بازی می‎تواند برندی را در رقابت با برند دیگر به موفقیت‌های خیره‎کننده رهنمون کند.

طراحی کاراکتر بازی Halo (هالو) و برندسازی مایکروسافت با بازی؛

طراحی کاراکتر بازیکوچک و بزرگ برند مایکروسافت را می‎شناسند و این کمپانی در عرصه‎ها و حوزه‎های مختلف از برنامه‎نوسی گرفته تا فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت داشته و دارد،‌اما تمام این رزومه‎ی موفق و ستودنی سبب نشده تا مایکروسافت برای تقویت برندش در بازار و در رقابت با سایر رقبا بی‎خیال طراحی کاراکتر بازی شود و با این خیال باطل که ویندوز نویسی با طراحی کاراکتر جمع نمی‎شود از فعالیت در این بازار پر سود و جذاب محروم بماند.

تجربه‎ی موفق بازی هالو در دو دهه‎ی گذشته نیز به خوبی نشان داده است که مایکروسافت با ورود به بازار طراحی و ساخت بازی تصمیم اقتصادی کاملا درستی گرفته است و با این کار توانسته تا برند کنسول ایکس باکس را که از زیر مجموعه‎های شرکت مایکروسافت محسوب می‎شود به لطف طراحی کاراکتر بازی پر مخاطب،‌ محبوب‌تر و مشهورتر کند.

طراحی کاراکتر بازی God of War (گاد اف وار) و برندسازی در جدال با اساطیر؛‌

طراحی کاراکتر بازیطراحی کاراکتر بازی فرصت مناسبی را در اختیار برندها قرار می‎دهد تا از طریق به راه انداختن یک فرنچایز پرطرفدار از فروش هر کالا و محصولی که نام و نشانی هر چند کوچک از کاراکتر طراحی شده برای بازی را با خود دارد، درآمدزایی کنند و سود کسب کنند.

بازی God of War نمونه‌ای موفق در این زمینه محسوب می‎شود که نشان می‌دهد چطور می‎توان بازی ساخت که کاراکترهای جنگجویش همانطور که دمار از روزگار اساطیر یونانی در می‎آورند چنان به مذاق مخاطبان خوش بیایند که هر کالایی که یادشان را در خاطر بازیکنان زنده کنند در چشم به هم زدنی در بازارهای آنلاین و آفلاین به فروش برسند.

طراحی کاراکتر بازی The Witcher (ویچر) و برندینگ به وقت هیولاکشی؛‌

طراحی کاراکتر بازیبازی The Witcher نشان داده است که سحر و جادو فقط در دنیای بازی به کار قهرمانان و ضد قهرمانان نمی‎آید و طراحی کاراکتر بازی نیز خود به مثابه جادویی است که می‎تواند برندی را برکشد یا کسب و کاری را از صدر پایین بکشد. بازی The Witcher که در زمره‎ی پروژه‎های موفق شرکت سی دی پروجکت رد، محسوب می‎شود،‌ نقشه‎ی راهی است که سفر طراحی کاراکتر بازی را از کنسول‎های بازی به صحنه‎ی برندینگ و پس از آن بر روی قاب تلویزیون دنبال می‎کند.

بازی The Witcher به قدری در طراحی و ساخت بازی، دل از مخاطبان و بازیکنان ربوده است که به تازگی شرکت نتفلیکس با اتکا به طرفداران پر شر رو شور این بازی ساخت سریال تلویزیونی از روی این بازی را کلید زده است تا ثابت کند شهرت کاراکترها به فضای یک بازی ویدیویی محصور نمی‎ماند و نام و نشان برند از رسانه‎ای به رسانه‎ی دیگر سفر می‎کند.

طراحی کاراکتر بازی Warcraft (وارکرفت) و برندسازی از بازی تا سینما؛‌

طراحی کاراکتر بازیبازی Warcraft با کنسول‎های بازی شناخته شد و بر روی پرده‎ی سینما جهانی شد. این جهانی شدن به لطف جهان رنگارنگ شخصیت‎های طراحی شده برای این بازی میسر شده است. Warcraft (وارکرفت) از جمله بازی‎های ویدیویی است که طراحی کاراکتر در دنیای آن هیچ محدودیتی نمی‎شناسد و شاهد هستیم که در این بازی نه تنها شخصیت‎های بسیاری خلق شده‌‏اند، بلکه سرزمین‎ها و تبارهای گوناگونی نیز در جهانی که وارکرفت خوانده می‌شوند، سکنی گزیده و زندگی می‎کنند.

همین گوناگونی در طراحی کاراکترها به شرکت بلیزارد به عنوان تولید کننده‎ی این بازی کمک کرده است تا بر روی شانه‏‌های شخصیت‎هایی که در دنیای خونین وارکرفت می‎کشند و کشته می‎شوند،‌ امپراطوری بنا کند که بتوان با اتکا به قوانین طلایی برندینگ هر جنبنده‎ای که در دنیای وارکرفت حضور دارد را کالا کرد و به قیمتی فروخت.

 

نوشته طراحی کاراکتر بازی و برندهایی که از فرش به عرش رسیده‎اند! اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.



from WordPress https://ift.tt/2zKbDX6

Comments

Popular posts from this blog

ریبرندینگ یا بازآفرینی برند از طراحی تا خلق؛

طراحی لوگو یکی از عناصر حیاتی در شکل‌گیری هویت بصری هر سازمان و کسب و کاری است، اما ریبرندینگ یا بازآفرینی برند تنها در طراحی لوگو تازه خلاصه نمی‌شود و مدیرانی که تمام هزینه و انرژی سازمان را هنگام ریبرندینگ یا بازآفرینی برند صرف طراحی لوگو جذاب‌تر می‌کنند، به کلی فلسفه‌ی اساسی ریبرندینگ یا بازآفرینی برند را از یاد برده‌اند. ریبرندینگ یا بازآفرینی برند انقلاب یا اصلاح؛ ریبرندینگ یا بازآفرینی برند بیش از آنکه تکاملی تدریجی در حیات ارگانیک و انداموار برند باشد، انقلابی است که زندگی و زمانه‌ی برند را زیر و زبر می‌کند، بنابراین ریبرندینگ مؤثر باید قادر باشد تا گرانیگاه کسب و کار شما را تغییر دهد و نقطه‌ی ثقل تازه‌ای برای بنا نهادن امپراتوری کسب و کارتان در پیش چشمان شما ترسیم کند. با این تفاسیر زمانی که صحبت از ریبرندینگ یا بازآفرینی برند می‌شود، مهم‌ترین نکته هدفی است که از آفرینش مجدد برند در ذهن داریم و نتایج و دستاوردهایی است که قرار است بعد از این بازآفرینی‌ها بدان دست پیدا کنیم، اما متأسفانه برخی از صاحبان کسب و کارها اینگونه تصور می‌کنند که نیازی به ریبرندینگ یا بازآفری...

تبلیغات در اینستاگرام و کار دشوار جلب نظر اهالی اینستاگرام!

اگر صابون تبلیغات در اینستاگرام به تنتان خورده باشد و جزو کسب‌وکارهای کوچک بازار هم باشید،‌ احتمالا با این احساس مواجه شده‌اید که مشغول صحبت با دیوار هستید و در دنیای بی‌کران اینترنت و شبکه‎‌های اجتماعی هیچ بنی بشری پیدا نمی‌شود که دو کلام جواب تبلیغات حساب شما را بدهد. عموما بعد از انتشار تبلیغات در اینستاگرام هیچ مخاطبی راغب به کامنت گذاشتن، نظر دادن و به اشتراک گذاشتن تبلیغات در اینستاگرام نیست. در صورتی که به بازار پر حاشیه‌ی اینلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب « اینفلوئنسر مارکتینگ و رقابت اینستاگرام با یوتیوب؛‌ » در وبلاگ ویرا ورنا مطالعه کنید. تبلیغات در اینستاگرام و دسترسی به بازاری 500 میلیون نفری؛‌ البته تبلیغات در اینستاگرام این مزیت را نیز دارد که هر چقدر هم تعداد مخاطبان و دنبال‌کنندگان کسب‌وکار شما در اینستاگرام کم‌تر باشد بازهم هر پست یا تبلیغاتی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید، چندتایی لایک خواهد گرفت و مورد پسند  چند نفری از اهالی اینستاگرام قرار خواهد گرفت! کافی است کمی در استفاده از هشتگ نیز تبحر داشته باشید ...

تیزر تبلیغاتی و اصول و فنون جذابیت بصری؛

شرکت تبلیغاتی ویرارونا به پشتوانه‌ی تجربه‌ی چندین و چند ساله در ساخت تیزر تبلیغاتی و همکاری با برند های معتبر در زمینه‌‎ی ساخت و تولید تیزرهای تبلیغاتی ، فهرستی از نکات مؤثر را گردآوری کرده است تا کارفرمایان و آگهی‌دهندگانی که در فکر ساخت تیزر تبلیغاتی برای برند و کسب‌وکار خود هستند با کمک گرفتن از این فهرست خلاصه‌برداری شده، به نتایج مؤثرتری در زمینه‌ی ساخت تیزر تبلیغاتی در سال میلادی در پیش‌رو دست پیدا کنند. در ادامه با وب‌سایت ویراورنا همراه باشید تا با نکات مطرح در ساخت تیرز تبلیغاتی بیش‌تر آشنا شوید؛ تیزر تبلیغاتی و محبوبیت ویدیوی کوتاه؛ با رواج همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی عطش آگهی‌دهندگان برای ساخت تیزر تبلیغاتی 30 ثانیه‌ای و یک دقیقه‌ای بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود و مخاطبان کم‌حوصله‌ی این رسانه‌های پرطرفدار صاحبان کسب‌وکارها و شرکت‌های تبلیغاتی را مجبور می‌کنند تا برای دیده و شنیده شدن، راه و رسم کم‌گویی و گزیده‌گویی را در پیش بگیرند. نکته جالب در مورد شبکه‌های اجتماعی اینکه هر چه از عمر این رسانه‌های مجازی می‌گذرد، سرعت مرور اطلاعات نیز بر روی این شبکه‌های پرمخاطب بیشتر ...