چند روزی است که شاهدیم اینستاگرام با قابلیت IGTV برای تصاحب بازار اینفلوئنسر مارکتینگ دندان تیز کرده است و بازار پر سود یوتیوب در اینفلوئنسر مارکتینگ را نشانه رفته است.
پس اگر از آن دست طرفداران اینستاگرام هستید که فکر میکنید هدف اینستاگرام از ارائهی قابلیت IGTV به کاربران خود، عرضهی تلویزیونی کاملا شخصیسازی شده است تا کاربران به جای یک دقیقه در یک ساعت علایق و سلایقشان را برای دنبالکنندگان در فضای مجازی منتشر کنند، باید کمی در خوشبینیهایتان نسبت به نیات صرفا کاربردوستانهی اینستاگرام تجدید نظر کنید.
اینستاگرام، ویدیو مارکتینگ در خدمت اینفلوئنسر مارکتینگ ؛
دو، سه سالی است که تحلیلهای بازاریابی مدام از نقش پر رنگ ویدیو مارکتینگ در دیده شدن و بالا بردن بازدیدهای تیزرهای تبلیغاتی سخن میگویند، پس جای تعجب ندارد که اینستاگرام تنها به ویدیو مارکتینگ و توسعهی بازار اینفلوئنسرها از طریق قابلیت لایو استریم راضی نباشد و برای بر هم زدن بازار انحصاری یوتیوب در این حوزهی درآمدزا و آیندهدار نقشه بریزد.
جالب اینکه اینستاگرام در شرایطی شمشیرهایش را برای یوتیوب در عرصهی اینفلوئنسر مارکتینگ از رو بسته است که این اپلیکیشن پرطرفدار همین امسال نیز بازار اینفلوئنسرها را یک تنه در دست دارد و با 33 درصد رشد سالانه، درآمدی 1.6 میلیارد دلاری از فعالیت بازاریابی اینلوئنسرها در اپلیکیشن اینستاگرام کسب میکند.
چرا اینفلوئنسر مارکتینگ اینقدر طرفدار دارد؟
تا سال 2023 میلادی 60 درصد از کاربران اینترنت، ویدیوهای تبلیغاتی را بر روی موبایلهایشان تماشا خواهند کرد
البته این تصمیم تازهی اینستاگرام با توجه به استقبالی که اینفلوئنسرها از آن داشتهاند، تصمیمی منطقی به نظر میرسد، چرا که خود اینفلوئنسرها هم دوست ندارند تا تنها در انحصار تبلیغات در یوتیوب اسیر باشند و برای تبلیغ در اینستاگرام بیشتر از یک دقیقه فرصت بازاریابی پیدا نکنند.
از طرف دیگر همهگیری گوشیهای هوشمند و عطش سیریناپذیر کاربران برای تماشای ویدیو بر روی موبایل نیز تأثیر بسزایی در محبوبیت اینفلوئنسر مارکتینگ دارد، چرا که تا سال 2023 میلادی 60 درصد از کاربران اینترنت، ویدیوهای تبلیغاتی را بر روی موبایلهایشان تماشا خواهند کرد، پس ویدیو مارکتینگ از طریق جلب توجه اینفلوئنسرها برای ساخت و عرضهی ویدیوهای بلند تبلیغاتی دغدغهی هر شبکهی اجتماعی است که میخواهد نبض بازار را دستان خود داشته باشد.
اینفلوئنسر مارکتینگ و رقابت اینستاگرام و اسنپ چت؛
داستان تسخیر بازار اینفلوئنسر مارکتینگ توسط اینستاگرام با رقابت این اپلیکیشن با یوتیوب به اتمام نمیرسد و تیم بازاریابی اینستاگرام تحقیقات خود را برای جذب اینفلوئنسرهای اسنپ چت نیز شروع کرده است.
تحقیقات مرکز پیو نشان میدهد در حال حاضر اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت محبوبترین شبکههای اجتماعی در نزد نوجوانان امریکایی هستند. پس تعجبی ندارد که عمده سهم بازار ویدیو مارکتینگ و اینفلوئنسر مارکتینگ نیز در دست این شبکههای اجتماعی باشد. بر اساس این تحقیقات فیسبوک در ردهی چهارم قرار میگیرد.
باید منتظر ماند و دید که در رقابت میان این شبکههای اجتماعی پرطرفدار، بالاخره کدام یکی موفق میشود در عرصهی ویدیو مارکتینگ و اینفلوئنسر مارکتینگ دستنیافتنی شود.
منبع وبسایت marketingtechnews.net ؛
نوشته اینستاگرام و رقابت بر سر اینفلوئنسر مارکتینگ با یوتیوب؛ اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.
from WordPress https://ift.tt/2yIyUrJ
Comments
Post a Comment