Skip to main content

برند نایک و سی سالگی کمپین «فقط انجامش بده!»

سی سالگی کمپین تبلیغاتی «فقط انجامش بده!‌» آنقدر برای برند نایک مهم است که حاضر شده خشم آتشین دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در توئیتر را به جان بخرد و با انتخاب کالین کپرنیک Colin Kaepernick به عنوان سفیر برند نایک به این کمپین تبلیغاتی مشهور بیش از هر زمان دیگری رنگ و بوی سیاسی ببخشد.

برند نایک و یک انتخاب سیاسی؛

برند نایکعلت تمام این هیاهو این است که کالین کپرنیک Colin Kaepernick از جمله ورزشکاران لیگ فوتبال امریکایی NFL است که از رهبران پیشگام جنبش اعتراضی امریکاییان افریقایی تبار محسوب می‌شود. ورزشکارانی که در آغاز مسابقه‌های لیگ فوتبال امریکایی NFL ، هنگام پخش سرود ملی این کشور به نشانه‌ی اعتراض به تبعیض نژادی، بر روی زمین زانو می‌زنند. در واقع نایک با انتخاب ورزشکاری با چنین سابقه‌ی سیاسی برای بزرگداشت سی امین سالگرد کمپین تبلیغاتی «فقط انجامش بده!» سر و صدای سیاستمداران تندرویی چون دونالد ترامپ را بلند کرده است.

البته سخنگوی شرکت نایک هرگونه قصد و نیت سیاسی برای این انتخاب حساسیت‌برانگیز را انکار کرده است و مدعی شده که برند نایک به طور معمول با ورزشکاران حرفه‌ای و محبوب همکار کرده و می‌کند،‌ برای مثال آغاز همکاری حرفه‌ای این برند با کالین کپرنیک Colin Kaepernick به چند سال قبل و سال 2011 میلادی باز می‌گردد. سخنگوی شرکت نایک اضافه کرده است که در تکریم سی سالگی کمپین «فقط انجامش بده!» کالین کپرنیک Colin Kaepernick تنها نیست و ورزشکاران دیگری از سرتاسر امریکا وی را در این زمینه یاری می‌کنند.

برند نایک و جشن سی سالگی یک کمپین؛‌

برند نایکاز بخت خوش برند نایک و به کوری چشم منتقدان کپرنیک در جایگاه یک اینفلوئنسر مارکتینگ تحرکات تبلیغاتی برای کمپین «فقط انجامش بده» را خیلی سریع شروع کرده و با انتشار تصویری سیاه و سپید در صفحه‌ی اینستاگرام و حساب توئیتر خود با شعار «به چیزی باور داشته باش، حتی اگر مجبور باشی برای همان چیز، همه چیزت را قربانی کنی!» کلی لایک و ریتوئیت جمع کرده است.

جالب است که همین پیام ساده در ساعات اولیه انتشار حسابی مورد استقبال طرفداران و دنبال‌کنندگان این ورزشکار در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است و به خوبی برند نایک را بر سر زبان‌ها انداخته و یاد کمپین تبلیغاتی «فقط انجامش بده!» را دوباره زنده کرده است.

برند نایک و تکرار شعار «فقط انجامش بده»!

برند نایکقائم‌مقام برند نایک در امریکای شمالی نیز در گفت‌وگویی خبری اعلام کرده است که:‌

«از نظر ما کالین یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران حرفه‌ای در میان ورزشکاران نسل حاضر است که موفق شده از قدرت این محبوبیت برای ایجاد تحول مثبت در جامعه استفاده کند.»

نکته‌ی ظریف ماجرا اینجاست که برند نایک پیش‌تر به خاطر ساخت تبلیغی با حضور مدل امریکایی – افریقایی تبار به نژادپرستی از سوی فعالان حقوق شهروندی متهم شده است.

منبع وب‌سایت thedrum.com ؛

نوشته برند نایک و سی سالگی کمپین «فقط انجامش بده!» اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.



from WordPress https://ift.tt/2Q521dI

Comments

Popular posts from this blog

ریبرندینگ یا بازآفرینی برند از طراحی تا خلق؛

طراحی لوگو یکی از عناصر حیاتی در شکل‌گیری هویت بصری هر سازمان و کسب و کاری است، اما ریبرندینگ یا بازآفرینی برند تنها در طراحی لوگو تازه خلاصه نمی‌شود و مدیرانی که تمام هزینه و انرژی سازمان را هنگام ریبرندینگ یا بازآفرینی برند صرف طراحی لوگو جذاب‌تر می‌کنند، به کلی فلسفه‌ی اساسی ریبرندینگ یا بازآفرینی برند را از یاد برده‌اند. ریبرندینگ یا بازآفرینی برند انقلاب یا اصلاح؛ ریبرندینگ یا بازآفرینی برند بیش از آنکه تکاملی تدریجی در حیات ارگانیک و انداموار برند باشد، انقلابی است که زندگی و زمانه‌ی برند را زیر و زبر می‌کند، بنابراین ریبرندینگ مؤثر باید قادر باشد تا گرانیگاه کسب و کار شما را تغییر دهد و نقطه‌ی ثقل تازه‌ای برای بنا نهادن امپراتوری کسب و کارتان در پیش چشمان شما ترسیم کند. با این تفاسیر زمانی که صحبت از ریبرندینگ یا بازآفرینی برند می‌شود، مهم‌ترین نکته هدفی است که از آفرینش مجدد برند در ذهن داریم و نتایج و دستاوردهایی است که قرار است بعد از این بازآفرینی‌ها بدان دست پیدا کنیم، اما متأسفانه برخی از صاحبان کسب و کارها اینگونه تصور می‌کنند که نیازی به ریبرندینگ یا بازآفری...

تیزر تبلیغاتی و اصول و فنون جذابیت بصری؛

شرکت تبلیغاتی ویرارونا به پشتوانه‌ی تجربه‌ی چندین و چند ساله در ساخت تیزر تبلیغاتی و همکاری با برند های معتبر در زمینه‌‎ی ساخت و تولید تیزرهای تبلیغاتی ، فهرستی از نکات مؤثر را گردآوری کرده است تا کارفرمایان و آگهی‌دهندگانی که در فکر ساخت تیزر تبلیغاتی برای برند و کسب‌وکار خود هستند با کمک گرفتن از این فهرست خلاصه‌برداری شده، به نتایج مؤثرتری در زمینه‌ی ساخت تیزر تبلیغاتی در سال میلادی در پیش‌رو دست پیدا کنند. در ادامه با وب‌سایت ویراورنا همراه باشید تا با نکات مطرح در ساخت تیرز تبلیغاتی بیش‌تر آشنا شوید؛ تیزر تبلیغاتی و محبوبیت ویدیوی کوتاه؛ با رواج همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی عطش آگهی‌دهندگان برای ساخت تیزر تبلیغاتی 30 ثانیه‌ای و یک دقیقه‌ای بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود و مخاطبان کم‌حوصله‌ی این رسانه‌های پرطرفدار صاحبان کسب‌وکارها و شرکت‌های تبلیغاتی را مجبور می‌کنند تا برای دیده و شنیده شدن، راه و رسم کم‌گویی و گزیده‌گویی را در پیش بگیرند. نکته جالب در مورد شبکه‌های اجتماعی اینکه هر چه از عمر این رسانه‌های مجازی می‌گذرد، سرعت مرور اطلاعات نیز بر روی این شبکه‌های پرمخاطب بیشتر ...

طراحی مسکات رمز ماندگاری برند در دیدگان مشتری؛‌

طراحی مسکات و طراحی کاراکتر سالیان سال است که در تبلیغات برای ترویج هر چه بهتر و بیشتر برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند و برند های پر سابقه‌ای چون کوکاکولا از طراحی مسکات و طراحی کاراکتر برای ارائه‌ی تصویری دوست‌داشتنی‌تر از برند خود به مخاطبان و مشتریان بهره‌ی فراوان برده‌اند. برخلاف آنچه ممکن است تصور شود، رواج شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر نه تنها از ارج و قرب مسکات و کاراکتر کم نکرده است بلکه با بیشتر از هر زمان دیگری بر محبوبیت و شهرت مسکات‌ ها و کاراکتر ها افزوده است و از این طریق بازار تقاضا برای طراحی کاراکتر و طراحی مسکات را از هر زمان دیگری گرم‌تر نیز کرده است. شبکه‌های اجتماعی محبت مسکات‌ های شیرین و دوست‌داشتنی را آنچنان در دل مخاطب و مشتری انداخته‌اند که این روزها انواع و اقسام کسب و کارها صرف نظر از کوچکی و بزرگی دست به دامان طراحی مسکات و طراحی کاراکتر شده‌اند تا چهره‌ای خواستنی‌تر از برند و نام و نشان تجاریشان برای مشتری و مخاطب ترسیم کنند. طراحی مسکات و شخصیتی به نام مسکات؛‌ مسکات شخصیت یا کاراکتری است که یک برند را زنده می‌کند و شخصیت می‌بخشد. د...