تعرفه تبلیغات ویدیویی همان جدول رنگارنگی است که لبخند، ناراحتی، خشم، شگفتی، حسرت و احساساتی از این دست را بر چهرهی مدیران مینشاند. تعرفه تبلیغات ویدیویی تقریبا همیشه اولین پرسشی است که از یک شرکت تبلیغاتی پرسیده میشود و مدیران در بخش بازاریابی شرکتها و سازمانها بسیار کنجکاو هستند تا پیش از شروع یک کمپین تبلیغاتی تخمینهای قابل اعتماد از هزینهها داشته باشند.
با توجه به اهمیتی که اطلاع از تعرفه تبلیغات ویدیویی برای هر مدیر و تصمیمگیرندهای دارد، خالی از لطف نیست تا تعرفه تبلیغات ویدیویی در رسانههای پر بازدید و مشهور جهانی را با هم مرور کنیم تا ببینیم لحظه لحظههای تبلیغ وقتی قرار باشد بازید میلیونی داشته باشد چقدر برای هر شرکت و سازمان خرج بر میدارد.
در ادامه با وبسایت ویرا ورنا همراه باشید تا از تعرفه تبلیغات ویدیویی در رسانههای سوی دیگر اقیانوس اطلاعات ذیقیمتی کسب کنید.
تعرفه تبلیغات ویدیویی برای سریال مردگان متحرک یا Walking Dead؛
شاید تعجب کنید اما زامبیهای سریال Walking Dead برای سازندگان آن و شبکهی تلویزیونی AMC حسابی درآمدزایی به همراه داشتهاند و طرفداران میلیونی این سریال باعث شده تا پخش آگهی در میانهی نبرد زندگان و مردگان در سریال مردگان متحرک به طور میانگین، 400 هزار دلار برای آگهیدهنده هزینه در بر داشته باشد.
طلب چنین تعرفه تبلیغاتی نجومی از سوی سریالی که هنگام پخش قسمت آخر یک فصل تا 16 میلیون بیننده به خود جلب میکند، آنچنان هم دور از ذهن نیست.
تعرفه تبلیغات ویدیویی در اسنپ چت؛
خوب یا بد، اسنپ چت از آن دست شبکههای اجتماعی است که در کشور ما چندان مورد استقبال قرار نگرفته است، اما برای همین شبکهی اجتماعی در امریکا و اروپا سر و دست میشکنند و نوجوانان و جوانان زیادی در این کشورها هستند که حساب اسنپ چتشان را به یک دنیا نمیدهند.
اسنپ چت نام تبلیغات در اسنپ چت را برند استوری گذاشته است و برای نمایش هر کدام از این برند استوریها در جام جهان نمای مجازیاش، حدود 750 هزار دلار طلب میکند. البته شرکت اسنپ چت تاکنون حاضر نشده است تا آمار دقیق کاربران خود را برای رسانهها افشا کند.
تعرفه تبلیغات ویدیویی در میان مسابقات ورزشی؛
در کشور امریکا بر خلاف سرزمینهای این سوی اقیانوس بسکتبال از جملهی محبوبترین و در نتیجه پربینندهترین مسابقات ورزشی محسوب میشود، به همین دلیل نیز اگر کسب و کار یا برندی هوس کند تا در فینال مسابقات بسکتبال لیگ دانشگاههای امریکا تیزر تبلیغاتی پخش کند باید مبلغی در حدود 1 میلیون 500 هزار دلار برای یک تیزر تلویزیونی 30 ثانیهای بپردازد.
البته با توجه به اینکه هر فینال این مسابقات تا 23 میلیون بیننده را پای تلویزیون مینشاند، درخواست چنین تعرفه تبلیغات ویدیویی دور از ذهن هم نیست.
تعرفه تبلیغات ویدیویی در تلویزیون؛
در امریکا نیز مانند خیلی از کشورهای دیگر دنیا با اینکه تلویزیون از محبوبیت زیادی برخوردار است اما حتما لازم نیست تا برای دیده شدن برندتان در این جعبهی جادویی میلیون دلاری خرج کنید و تمام جداول پیشنهادی برای تعرفه تبلیغات ویدیویی در تلویزیون الزاما 6 یا 7 رقمی نیستند، بدین ترتیب میانگین با بودجهای در حدود 115 هزار دلار میتوانید تیزر تبلیغاتی 30 ثانیهای از برند و خدمات کسب و کارتان را در میانهی برنامهای پر بیننده به سمع و نظر مخاطبان برسانید.
تعرفه تبلیغات ویدیویی در سریال بیگ بنگ تئوری؛
از قدیم الایام محتوای طنز و کمدی به دلیل محبوبیتی که در میان مخاطبان داشته و دارد، جایگاه بالایی در جدول قیمت تعرفه تبلیغات ویدیویی به خود اختصاص داده است. در کشور ما نیز محتوای کمدی طرفدار زیادی دارد و بودجههای قابل توجهی نیز برای دیده شدن در لابه لای این قبیل محتوا خرج میشود.
سریال بیگ بنگ تئوری از جمله محبوبترین سریالهای کمدی در امریکا و جهان است و حدود 17 میلیون نفر نیز بیننده برای خود دست و پا کرده است، هر 30 ثانیه تبلیغ در این سریال نیز حدود 345 هزار دلار برای شرکتها هزینه خواهد داشت.
تعرفه تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام؛
اینستاگرام در ابتدای کار در سال 2013 میلادی به ازای هر هزار بازید از محتوای اسپانسر شده در محیط برنامهی خود مبلغ 40 دلار از صاحبان کسب و کارها طلب میکرد، اما این تعرفه تبلیغاتی بعد از گذشت چند سال و افزایش میزان کاربران برنامه به 20 دلار برای تصاویر و 30 دلار برای تیزرهای ویدیویی کاهش پیدا کرد.
معمولا صاحبان کسب و کارها برای اینکه به خوبی لذت دیده شدن با چاشنی Impression را در اینستاگرام بچشند در حدود 200 هزار دلار هزینه میکنند.
تعرفه تبلیغات ویدیویی در مقایسه با تبلیغات در روزنامه؛
با اینکه چند سال است که مدام از مرگ چاپ و زوال روزنامه و روزنامهخوانی میشنویم اما تبلیغات در روزنامه و مجلات نیز هنوز زنده و پابرجا در جدول تعرفه تبلیغات در کنار تبلیغات ویدیویی حضور دارد و برای برندها فروش بیشتر را نیز تضمین میکند.
روزنامهی نیویورک تایمز از جمله روزنامههای پر مخاطب امریکاست و به لطف تیراژ بالای خود برای هر تبلیغ تمام صفحهی رنگی در لابهلای صفحات روزنامه مبلغ 50 هزار دلار را از تبلیغدهندگان درخواست میکند.
تعرفه تبلیغات ویدیویی و چالش تعرفه تبلیغات برای بیلبورد؛
بیلبوردها از رقیبان قدر قدرت تبلیغات ویدیویی محسوب میشوند و به دلیل بازدیدهای بالایی که برای کسب و کارها به ارمغان میآورند، همواره در پیشانی کمپینهای تبلیغاتی دستهبندی میشوند. البته هزینهی زیاد تعرفه تبلیغات برای بیلبورد برخی مواقع صاحبان کسب و کارها را مجبور میکند تا برای تبلیغات برند خود راهکارهای خلاقانهتر و کمهزینهتر را انتخاب کنند.
برای مثال هزینهی اجارهی یک ماههی بیلبورد در میدان تایم شهر نیویورک که شاید پر بازدیدترین میدان دنیا هم باشد، حدود 2.5 میلیون دلار اعلام شده است.
شما بودجهی تبلیغاتی سالانه کسب و کار خود را متناسب با چه نوع تبلیغ و کدام قسم تعرفه تبلیغاتی معین میکنید؟
منبع وبسایت Adage.com ؛
نوشته تعرفه تبلیغات ویدیویی و چالش دیده شدن در بازاری پر رقابت؛ اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.
from WordPress https://ift.tt/2zLk7gx
Comments
Post a Comment