تبلیغات در استوری اینستاگرام با محدودیت 24 ساعته در نمایش، تحلیل و بازخوردگیری از تبلیغات را به تکلیفی طاقتفرسا در نزد بازاریابان تبدیل کرده است. البته در این بازار آشفته برندهایی هستند که ادعا میکنند در زمینهی تبلیغات در استوری اینستاگرام استاد شدهاند و توانستهاند از قبل پرداخت هزینه به اینفلوئنسرها، فروش خود را افزایش دهند.
امروزه تبلیغات در استوری اینستاگرام حدود 400 میلیون بازدیدکننده پیدا خواهد کرد، این مسأله باعث شده است تا برندها دست و پایشان را گم کنند در بازار متنوع اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای انتخاب بهترین پیام و پیامرسان گیج شوند.
تبلیغات در استوری اینستاگرام و تقابل فید و استوری؛
تحقیقات نشان میدهند که بعد از خوراکهای اینستاگرام و فیدهایی که از چپ و راست با نقشآفرینی اینفلوئنسرها در تمجید از برندها ساخته میشوند، این تبلیغات در استوری اینستاگرام است که بیشترین رواج را در حوزهی اینفلوئنسر مارکتینگ دارد.
البته جای تعجب ندارد که اینفلوئنسرها برای تبلیغات در استوری اینستاگرام تمایل بیشتری داشته باشند چرا که اینستاگرام اجازهی درج لینک وبسایت را برای تبلیغات در استوری اینستاگرام میدهد و این امر کار تبلیغ را در مقایسه با انتشار پست در فیدهای اینستاگرام آسانتر میکند، چرا که امکان درج لینک در پستهای منتشر شده در فید نیست و در این وضعیت تنها میتوان لینک تبلیغ را در قسمت Bio صفحه به منظور دسترسی مخاطب قرار داد.
تمام این ویژگیها برخی از برندها را ترغیب کرده است تا در قراردادهای تبلیغاتی با اینفلوئنسرها نتها برای تبلیغات در استوری اینستاگرام هزینه کنند و قید روشهای دیگر را در بازار اینفلوئنسرها بزنند. به نظر میرسد این شیوه برای برخی برندها مانند برندهایی که در صنعت پوشاک نام شناخته شدهای هستند، به خوبی جواب داده است و آمار فروش را نیز بالا برده است.
تبلیغات در استوری اینستاگرام و صبر بیشتر مخاطب؛
یکی دیگر از عواملی که بر رونق تبلیغات در استوری اینستاگرام افزوده است، درنگ بیشتر کاربران بر روی استوریهای اینستاگرام در مقایسه با فید است. بازخوردهای تبلیغدهندگان نشان میدهد که کاربران تمایل بیشتری بر تماشای استوریها دارند و کمکم عادت میکنند تا از فیدها تنها برای رسیدن به فید بعدی استفاده کنند.
یکی دیگر از ویژگیهایی که تبلیغات در استوری اینستاگرام را از تبلیغات در فید اینستاگرام مؤثرتر میکند، صمیمی بودن فضای استوریهای اینستاگرام است، این مسأله باعث میشود تا مخاطب به آگهی تبلیغاتی به عنوان یک پیام عادی نگاه کند و از محتوای استوریها بیشتر استقبال کنند.
امروزه تبلیغات در استوری اینستاگرام آنقدر محبوبیت پیدا کرده است که حدود 40 درصد از بودجهای که صرف اینفلوئنسر مارکتینگ میشود یک راست از استوری اینستاگرام سر در میآورد.
تبلیغات در استوری اینستاگرام و مشکل ردیابی استوریها؛
علیرغم جذابیتی که تبلیغات در استوری اینستاگرام برای برندها دارد، اما با این حال عمر کوتاه هر استوری و تنوع فراوان امکان مدیریت تبلیغات را از تبلیغدهنده میگیرد و در بسیاری از مواقع تبلیغدهندگان متوجه نمیشوند که تبلیغشان چه زمانی آپلود شده است و در قبال هزینهای که برای آن پرداخت شده است، چه میزان درآمد برای برند به همراه داشته است.
به امید رسیدن به درک بهتری از روند جاری برخی از برندها چندین و چند نفر را به صورت شبانهروزی مأمور میکنند تا در استوریهای اینستاگرام بچرخند و هر زمان تبلیغ تازهای از برندشان در استوری اینفلوئنسری پیدا شد، از صفحهی موبایل اسکرین شات بگیرند.
اگر پای صحبت شرکتهای تبلیغاتی بنشینید، بسیاری از آنها بر روی این نکته تأکید میکنند که تحلیل و مدیریت تبلیغات در استوری اینستاگرام تنها با اتکا به کار یدی امکانپذیر است و هیچ آمار و ارقام کامپیوتری در این حوزه برای بررسی وجود ندارد. با این شرایط برخی از برندها گلایه دارند که در عمل امکان دنبال کردن تمامی استوریهایی که نام برندشان را تگ میزنند را ندارند.
تبلیغات در استوری اینستاگرام و حساب و کتاب مخاطبان؛
به تازگی یک شرکت نرمافزاری برای این مشکل راهکاری ارئه کرده است و اپلیکیشنی با عنوان Storytracker را به بازار فرستاده است، البته در حال حاضر این اپلیکیشن تنها امکان خدمترسانی به 12 شرکت را دارا میباشد. کار این برنامه بدین شکل است رباتهایش مدام اینستاگرام را بالا و پایین کنند و هر استوری با هشتگ شرکت تبلیغدهنده یافتند را برای بررسیهای آتی در صفحهی داشبورد کاربرشان ذخیره کنند، همچنین Storytracker این توانایی را دارد تا شمارشی حدودی از بازدیدکنندگان را در اختیار برندهای تحت پوششان ارائه کنند.
با وجود استقبال فراوان کاربران شبکهی اجتماعی اینستاگرام از استوری و استورینویسان، اما هنوز بسیاری برندها از عرضهی آگهیهای رسمیتر برای پخش در استوری اینستاگرام خودداری میکنند، چرا که این تردید نیز همیشه وجود دارد که اگر فضای صمیمی و شوخ و شنگ استوری را بر هم بزنیم از تیزرهای تبلیغاتی شکیلتر در این قسمت استفاده کنیم، مخاطبان کمحوصله را از خود برنجانیم و رسانهای پر بازدید را از دست بدهند.
منبع وبسایت thedrum.com ؛
نوشته تبلیغات در استوری اینستاگرام و شکار نگاههای گریزان؛ اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.
from WordPress https://ift.tt/2O7O9xI
Comments
Post a Comment