اینفلوئنسر مارکتینگ چیست همان پرسشی است که هر روز اهمیت بیشتری پیدا میکند و شاید همین مسأله باعث شده تا در پاسخ به پرسش اینفلوئنسر مارکتینگ چیست هر روز جوابهای آب و تابدارتری مطرح شوند. سال 2017 میلادی بدون تردید سال پر رونقی برای ایفلوئنسر مارکتینگ بوده است چرا که تنها در همین سال تعداد تبلیغات در اینستاگرام به واسطهی انتشار پست توسط اینفلوئنسرها در مقایسه با سال قبل بیش از دو برابر شده است.
برآوردهای آماری نشان میدهد 39 درصد برندها تنها در امریکا نیت کردهاند تا در سال 2018 میلادی بودجهی بیشتری برای تبلیغات در اینستاگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ کنار بگذارند. موضوعی که برای شرکتهای تبلیغاتی که هنوز جواب سؤال اینفلوئنسر مارکتینگ چیست را پیدا نکردهاند، معنایی جز استرس و فشار روحی بیتشر نخواهد داشت. از طرف دیگر استفادهی بیشتر از اینفلوئنسر مارکتینگ و صرف بودجههای چند رقمی در این حوزهی تبلیغاتی بر پیچیدگیهای فرآیند تبلیغات در اینستاگرام خواهد افزود و استفاده از ابزارها و تمهیدات جدید در این زمینه را واجب میکند. ابزارهایی که به هر برند متفاوت کمک کند تا شایستگیهای اینفلوئنسر مورد نظر خود را شناسایی و ارزیابی کند، به تولید محتوا متناسب با نیازمندیهای بازار بپردازد و پیامش را به گوش مخاطبان هدف برساند.
برای اینکه در مورد اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکههای اجتماعی به ویژه اینستاگرام و یوتیوب، اطلاعات بیشتری بدست بیاورید خواندن مطلب اینفلوئنسر مارکتینگ و رقابت اینستاگرام با یوتیوب در وبلاگ ویرا ورنا را به شما پیشنهاد میکنیم.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چطور اینفلوئنسرها از یکدیگر متمایز میشوند؟
سه حوزهی عمده وجود دارد که کمک میکند تا اینفلوئنسرها را از یکدیگر متمایز میکند. این سه حوزه عبارتاند از شایستگیها و علاقهمندیهای اینفلوئنسرها در شبکههای اجتماعی، محتوایی که هر روز توسط اینفلوئنسرها تولید میشود و فالوئرها و دنبالکنندگانی که زیر بیرق اینفلوئنسر مورد نظر جمع خواهند شد.
با توجه به این سه حوزهی اساسی هر زمان که با توجه به پرسش اینفلوئنسر مارکتینگ چیست تصمیم گرفتید تا طرحی برای تبلیغات در اینستاگرام و شبکههای اجتماعی بریزید، بهتر است به پرسشهای زیر پاسخ دهید:
آیا این اینفلوئنسر صلاحیت انتقال پیام شما را به مشتریان دارد؟ آیا محتوای تولید شده با هویت برند من همخوانی دارد و آیا پیام من از طریق این اینفلوئنسر به مخاطب مورد نظرم خواهید رسید؟
پر واضح است که یافتن پاسخی مناسب برای این پرسشها نیازمند دسترسی به دادههای قابل اعتماد آماری هستیم و بدون این دادهها نمیتوانیم از تأثیر قابل توجه تبلیغات در اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی صحبت کنیم. گردآوری، تحلیل و نتیجهگیری از دادههای موجود بهترین روشی است که میتواند شما را در این زمینه یاری کند.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و بهترین معیارهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی کدامند؟
در آغاز باید فکری برای این پرسش اساسی بکنید که بهترین اینفلوئنسر برای بازار شما چه فردی است؟ اگر چه برخی برنامهها به عنوان متر و معیار اینفلوئنسرشناسی مطرح میشوند، همچنان شاهد هستیم که برخی تخمینهای کیلویی را به برآوردهای علمی ترجیح میدهند و برمبنای مقبولیت چشمی یک اینفلوئنسر در شبکهی اجتماعی در مورد نتیجهبخش بودن کار با وی نیز قضاوت خوشبینانه میکنند.
یک اینفلوئنسر سرشناس از روی مقبولیت و محبوبیتی که در دل مخاطبان دارد شناخته میشود و برای تشخیص مقبولیت و محبوبیت تعداد فالوئرها به تنهایی کافی نیستند.
همین توانایی در تشخیص میزان مقبولیت واقعی یک اینفلوئنسر است که شرکتهای تبلیغاتی کاربلد را از آژانسهای تبلیغاتی ناشی متمایز میکند و فرق دادههای کاربردی را با اطلاعات بیثمر روشن میسازد. در این مرحله است که علومی چون جمعیتشناسی، انسانشناسی، روانشناسی و آمار اهمیتشان را به رخ میکشند و ثابت میکنند که اینفلوئنسر بودن تنها در دیده شدن نیست و از دیده شدن تا جریانساز شدن، راه زیادی برای پیمودن وجود دارد.
استفاده از ابزارهای مناسب مرتبط با این علوم نه تنها اطلاعات ارزشمندی در مورد جنسیت، سن، زبان و پراکندگی کاربران در اختیار تبلیغدهنده قرار میدهد، بلکه در کنار تمام این موارد کمک میکند تا آمار دقیقی در مورد علاقهمندیهای کاربران، هشتگهای پرطرفدار در مورد هر موضوع و برندهای رقیبی که پستهایشان بیشتر از بقیه دیده میشوند، بدست آورید.
اطلاعاتی که هم در آغاز طراحی یک کمپین تبلیغاتی و هم در میانهی اجرای آن کمپین تبلیغاتی به برند شما کمک خواهد کرد تا کمپین تبلیغاتی موفقتری را پشت سر بگذارد.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چگونه قابلیت اندازهگیری پیدا میکند؟
توجه داشته باشید که انتخاب اینفلوئنسر مناسب و تولید محتوای جذاب پایان کار اینفلوئنسر مارکتینگ نیست و بعد از این مرحله تازه باید فکر و ذکرتان را مشغول بازخوردهایی کنید که از تبلیغات در اینستاگرام نصیبتان شده است، برای این کار باید استراتژی و برنامهی مؤثری برای تبدیل نتایج و بازخوردهای بدست آمده به اطلاعات و دادههایی داشته باشید که قابل اندازهگیری و تجزیه و تحلیل باشند. برای مثال مقیاسی عددی برای کمپین خود تعریف کنید و برمبنای شاخصهای آماری از بین 1 تا 10 به کمپین اجرا شده نمرهای بدهید تا به خوبی ملتفت شوید که تبلیغات در اینستاگرام تا چه حد در ارتقای برند شما تأثیر داشته است.
این شاخصها میتوانند مواردی نظیر ویژگیهای زیر را در بر بگیرند:
کیفیت و جذابیت محتوا، ارزش افزودهی پیام، میزان تأثیر پیام، وضوح پیام برند و …؛
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چطور از اینفلوئنسر مارکتینگ به نفع برند خود استفاده کنیم؟
سه حوزهی اساسی که در پاراگرافهای قبلی مورد اشاره قرار گرفتند، نقش کلیدی در اثربخشی تبلیغات شما در اینستاگرام دارند. پس اگر برای تبلیغات در اینستاگرام در دوراهی این اینفلوئنسر یا آن اینفلوئنسر دو دل ماندهاید، سعی کنید تا نامزدهای انتخاب شده را در سه حوزهی مقبولیت، تولید محتوا و قدرت جریانسازی بررسی کنید.
هیچکس مدعی نیست که اینفلوئنسر مارکتینگ میانبری در تبلیغات برای رسیدن به اهداف کمپین تبلیغاتی است اما بهرحال دسترسی به دادههای قابل اعتماد در همین زمینه نیز میتواند راه رسیدن به اهدافتان را تسهیل و تسریع کند.
منبع وبسایت wearesocial.com ؛
نوشته اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و با تبلیغات چه کرده است؟ اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.
from WordPress https://ift.tt/2oxZL24
Comments
Post a Comment