اگر صابون تبلیغات در اینستاگرام به تنتان خورده باشد و جزو کسبوکارهای کوچک بازار هم باشید، احتمالا با این احساس مواجه شدهاید که مشغول صحبت با دیوار هستید و در دنیای بیکران اینترنت و شبکههای اجتماعی هیچ بنی بشری پیدا نمیشود که دو کلام جواب تبلیغات حساب شما را بدهد. عموما بعد از انتشار تبلیغات در اینستاگرام هیچ مخاطبی راغب به کامنت گذاشتن، نظر دادن و به اشتراک گذاشتن تبلیغات در اینستاگرام نیست.
در صورتی که به بازار پر حاشیهی اینلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام علاقهمند هستید، پیشنهاد میکنیم تا مطلب «اینفلوئنسر مارکتینگ و رقابت اینستاگرام با یوتیوب؛» در وبلاگ ویرا ورنا مطالعه کنید.
تبلیغات در اینستاگرام و دسترسی به بازاری 500 میلیون نفری؛
البته تبلیغات در اینستاگرام این مزیت را نیز دارد که هر چقدر هم تعداد مخاطبان و دنبالکنندگان کسبوکار شما در اینستاگرام کمتر باشد بازهم هر پست یا تبلیغاتی که در اینستاگرام منتشر میکنید، چندتایی لایک خواهد گرفت و مورد پسند چند نفری از اهالی اینستاگرام قرار خواهد گرفت!
کافی است کمی در استفاده از هشتگ نیز تبحر داشته باشید تا از 500 میلیون فالوئر و مخاطب اینستاگرام بهرهی بیشتری ببرید و پست شما یا تبلیغات در اینستاگرام کسبوکارتان بیشتر و بهتر دیده و پسندیده شوند.
وقتی صحبت اسکناس و درآمد نقد میشود چه خوشمان بیاید یا بدمان بیاید، اینستاگرام از منظر تعداد مخاطبان درگیر شبکههای اجتماعی دیگر همچون Pinterest، گوگل پلاس و لینکداین را با خاک یکسان میکند و فیسبوک نیز با تمام شهرت و اعتباری که دارد از نظر کاربرپذیری به گرد پای اینستاگرام نمیرسد.
با چنین ویژگیها و تعریفهایی که از تبلیغات در اینستاگرام میشود هر کسبوکاری که خود را از نعمت تبلیغات در اینستاگرام محروم کند، اشتباهی مهلک مرتکب شده است.
تبلیغات در اینستاگرام و مشکل لینکدهی به وبسایت؛
برای مدت زمان زیادی یکی از گلایههای بازاریابان از تبلیغات در اینستاگرام مشکل عدم امکان لینکدهی در پستهای این شبکهی اجتماعی بود، این وضعیت بغرنج باعث شده تا کسبوکارها هنگام تبلیغات در اینستاگرام به جای قرار دادن لینک وبسایت خود در محتوای ارگانیک اینستاگرام خود، مخاطب را به قسمت bio صفحه ارجاع دهند و به صبر و حوصلهی مخاطب برای مراجعه به وبسایت شرکت امید داشته باشند.
اگر چه این مسأله بهترین حالت ممکن برای تبلیغات در اینستاگرام نیست اما شواهد و قرائن زیادی هستند که نشان میدهد که در همین شرایط نیز اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکههای اجتماعی بهترین است و در مثالهای متعدد موفق شده است تا بیشترین ترافیک را از طریق قسمت bio به وبسایت یک کسبوکار سرازیر کند.
خوشبختانه تبلیغات در اینستاگرام تنها به تولید محتوای ارگانیک محدود نمیشود و در صورتی که از امکان تبلیغات در اینستاگرام با استفاده از قابلیتهای ارائه شده در این اپلیکیشن استفاده کنید، اینستاگرام امکان لینکدهی به وبسایت یا فروشگاه را به شما خواهد داد. برای مثال در تصاویر زیر کافی است تا فالوئر یا مشتری بر روی گزینهی Shop Now دست نوازشی بکشد تا یک راست به وبسایت مورد نظر منتقل شود.
تبلیغات در اینستاگرام به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی؛
هر روز که از عمر اپلیکیشین اینستاگرام میگذارد این شبکهی اجتماعی گام محکمتری را در راستای تبدیل شدن به بزرگترین فروشگاه اینترنتی بر روی اینترنت بر میدارد، یکی از نشانههای این حرکت تجاری همکاری با Shopify.com به منظور حضوری موفق و مؤثر در این زمینه است. به همین دلیل نیز امروزه هر کسبوکاری که در زمینهی تجارت الکترونیک فعالیت میکند و محصولی دارد که میخواهد از طریق اینترنت به فروش برساند برای دیده شدن و افزایش بخت فروش محصول مجبور است تا بر روی ویترین بزرگترین فروشگاه اینترنتی جایی پیدا کند و برای تبلیغات در اینستاگرام استراتژی داشته باشد.
تبلیغات در اینستاگرام و نکتهها و روشها؛
در ایام قدیم که اینستاگرام هنوز اینقدر از حضور اینستابازها و شاخهای اینستاگرام پر نشده بود باید برای تبلیغ در اینستاگرام دست به دامان اینفلوئنسرهای اینستاگرام میشدید و از آنها در خواست میکردید تا در قبال دریافت مبلغی در صفحهی خودشان کسبوکار خودشان را نیز تبلیغ کنند. اگر چه اینفلوئنسر مارکتینگ محاسن زیادی دارد و میتواند ترافیک زیادی را نیز برای بازدید به وبسایت شما سرازیر کند، اما این روش نیز مانند هر تلاش انسانی محدودیتهایی نیز با خود به همراه خواهد داشت، برخی از محدودیتهای استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای تبلیغات در اینستاگرام عبارتاند از:
- اینفلوئنسر مارکتینگ در اغلب قریب به اتفاق موارد برای کسبوکار گران تمام میشود.
- اینفلوئنسر مارکتینگ نیازمند مذاکره و وقت گذاشتن برای جلب نظر ایفلوئنسر است.
- اینفلوئنسر مارکتینگ هیچ مسؤولیتی در قبال عدم موفقیت تبلیغات شما بر عهده نخواهد گرفت.
- ایفلوئنسر مارکتینگ بازار هدف محدودی دارد.
تمام این موارد به این معنا نیست که اینفلوئنسر مارکتینگ جواب نمیدهد یا اینکه در موفقیت برند شما مؤثر نخواهد بود، بلکه این روش نیز در کنار سایر روشها اثربخش خواهد شد و مانند هر نکتهی نغز دیگری باید در زمان و مکان مناسب به کار رود.
تبلیغات در اینستاگرام چطور کار میکند؟
از سال 2015 میلادی این امکان برای هر کسبوکار کوچک یا بزرگی ایجاد شده است تا از طریق پنل کاربری خود بر روی وبسایت فیسبوک تبلیغات خود در اینستاگرام را سر و سامان دهد و از جزئیات بازدید پستهای تبلیغاتی خود بر روی اینستاگرام اطلاع پیدا کنند. بدین ترتیب هر کسبوکار متوجه خواهد شد که تبلیغاتش توسط چه نوع مخاطبانی و در چه تعدادی دیده میشود.
خوشبختانه در این روش و هنگامی که شما رأسا برای تبلیغات در اینستاگرام از حساب کاربری صفحهی فیسبوک اقدام میکنید، بر خلاف اینفلوئنسر مارکتینگ پستهای تبلیغاتی مستقیما از صفحهی اینستاگرام کسبوکار شما منتشر میشوند. برخی از مزیتهای استفاده از این روش برای تبلیغات در اینستاگرام عبارتاند از:
- پرداخت هزینه بر مبنای مقیاس تبلیغات؛
- امکان مدیریت کمپینهای تبلیغاتی توسط تبلیغدهنده؛
- امکان دسترسی به گزارشهای مدیریتی فراوان؛
- امکان دسترسی به بازار هدف از پیش تعیین شده؛
با توجه به اینکه اینستاگرام مدتی است که پستها را بر مبنای زمان انتشار اولویتبندی نمیکند و نمایش پستها از روی محتوای آنها انجام میشود، امروزه اهمیت این روش برای تبلیغات در اینستاگرام دو چندان هم شده است.
تبلیغات در اینستاگرام و روشهای مختلف اطلاعرسانی؛
راههای رسیدن به مخاطب از طریق تبلیغات در اینستاگرام اگر بینهایت نباشد، اما حداقل به تعداد انگشتان یک دست میرسد، این 5 روش عبارتاند از:
- تبلیغات با استفاده از تصاویر جذاب؛
- تبلیغات ویدیویی؛
- تبلیغات با استفاده از مجموعهی تصاویر جذاب؛
- تبلیغات به صورت اسلاید تصویری؛
- تبلیغات در قالب استوری؛
تبلیغات در اینستاگرام و شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا؛
اگر در مورد انتخاب روش مناسب تبلیغات در اینستاگرام دچار شک و تردید هستید و مطمئن نیستید که کدام روش از شیوههای فوق بهتر میتواند محصولات و خدمات شما را بر روی شبکههای اجتماعی معرفی کند، با ما در کانون تبلیغاتی ویرا ورنا تماس بگیرید تا محتوای ارگانیک و تبلیغاتی شما در اینستاگرام همهگیر و وایرال شود.
منبع وبسایت: shopify.com ؛
نوشته تبلیغات در اینستاگرام و کار دشوار جلب نظر اهالی اینستاگرام! اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.
from WordPress https://ift.tt/2B5Jz11
Comments
Post a Comment