طراحی کاراکتر برند درست همان معجزهی هزارهای است که در رقابت بیرحم بازار این دوره و زمانه به حضور پر مهرش نیازمندیم. اما پرسش اساسی اینجاست که طراحی کاراکتر برند باید چه ویژگیهایی داشته باشد تا آنقدر محبوب خاص و عام شود که شنیدن و دیدن نام یک برند را با خریدن کالا و خدمات آن مربوط و مرتبط نماید؟
برای یافتن پاسخی منطقی برای این پرسش با وبسایت شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا همراه باشید تا در کنار هم اضلاع اساسی در طراحی کاراکتر برند را بررسی کنیم.
پیش از شروع بحث، مراجعه به مطلب طراحی کاراکتر کارتونی و بخت دیده شدن در تبلیغات؛ در بلاگ ویرا ورنا به شما کمک خواهد کرد تا درک کاملتری از نقش طراحی کاراکتر در اثربخشی هر چه بیشتر یک تبلیغ پیدا کنید.
طراحی کاراکتر برند و ندای خوش آشنایی؛
طراحی کاراکتر برند برای کسب و کار شما باید به صورتی به انجام برسد که مخاطب روز یا شب، گاه یا بیگاه در خیابان یا در بیابان، خلاصه در هر همه جا و همه وقت، با دیدار کاراکتر برند طراحی شده به یاد شما بیفتد و برای محصولات و خدمات برندتان احساس دلتنگی کند.
هر چند طراحی کاراکتر برند برای دیده شدن، دشواری کم ندارد، اما به هر ترتیب ممکن باید کاری کنید تا طراحی کاراکتر برند برای کسب و کار شما از آنچه رقیبانتان برای شخصیت برند خود تراشیدهاند، متمایز باشد و کاراکتر طراحی شده برای شما برندتان را با قدرت و صلابتی مثال زدنی نمایندگی کند.
مخاطب امروز و مشتری فردا آنچنان در زیر آوار موشکباران تبلیغاتی گرفتار شده است که نه وقت و نه حوصلهی این را دارد که در میان برندها به دنبال نام و نشانی خاص بگردد و پس از مقایسهی این برند با آن نشان تجاری با جدا کردن سره از ناسره، برند برتر را برای خود انتخاب کند.
در چنین شرایط خطیری است که تکنیکهای طراحی کاراکتر برند به یاری کسب و کار شما خواهند آمد و کاری میکنند تا برند شما در میان خیل انبوه برندهای مشابه و رقیب، با صورت و سیرتی آشنا و مألوف پیش چشمان پرسان مشتریان ظاهر شود.
یک کاراکتر برند مناسب با کسب و کار شما کاری میکند تا مشتری با دیدن این کاراکتر نفسی از آسودگی بکشد و از دیدار یاری آشنا در همهمه و هنگامهی بازار پرهیاهو و غیر قابل اعتماد، شاد و خرسند شود.
طراحی کاراکتر برند و شوق ترسیم چهرههای تازه؛
هنگام طراحی کاراکتر برند از ترسیم تصاویر و قابهای جدید ابایی نداشته باشید، هیچ اشکالی ندارد که در زمینهی طراحی شخصیت برند خود دست به تجربیات جدید بزنید یا اینکه از تصاویر جذاب و سرگرمکننده استفاده کنید. اغراق در خصوصیایت فیزیکی کاراکتر و خلق کاراکترهای کاریکاتورگونه در بسیاری از مواقع به مذاق مخاطب و مشتری خوش مینشیند و کمک میکند تا کاراکتر برند شما زودتر جای پای خود را در بازار محکم کند.
اضافه کردن لوازم جانبی در طراحی کاراکتر برند مانند تیشرت،شال گردن، کمربند و مواردی از این دست کمک میکند تا کاراکتر برند شما در ذهن مخاطبان به یاد ماندنیتر شود.
توصیه اکید میشود تا در هنگام طراحی کاراکتر برند پیوندی منطقی و صد البته هنرمندانه میان کاراکتر طراحی شده و لوگوی خود برقرار کنید و تا میتوانید از رنگهای زنده و تأثیرگذار بهره بگیرید.
رنگ در طراحی کاراکتر برند نقشی کلیدی ایفا میکند و انتخاب رنگآمیزی مناسب امکان تشخیص و شناسایی کاراکتر برند شما توسط مخاطب آن هم در همان نگاه اول را به میزان قال توجهی بالا میبرد.
طراحی کاراکتر برند و جلب اعتماد مشتریان؛
کاراکتر برندی که مورد اعتماد مخاطب و مشتری نباشد، هر چقدر که جذابانه و هنرمندانه طراحی شود، باز هم از جلب رضایت مشتری برای خرید عاجز خواهد بود. بنابراین بعد از ترسیم کاراکتر برند خود باید به سراغ اعتمادسازی بروید تا مشتریان شما با دیدن شخصیت شخیصی که در لباس کاراکتر، برند شما را نمایندگی میکنند هر مرتبه که چهرهی دوستداشتنی کاراکتر برند شما را میبینند احساس آرامش خیال کنند.
به این نکته توجه داشته باشید که مبحث اعتمادسازی در طراحی کاراکتر برند جای هیچ شک و تردیدی را باقی نمیگذارد و حتی کوچکترین رگههای بیاعتمادی در رفتار و وجنات کاراکتر برند شما باعث خواهد شد تا مشتری قید خرید از برند شما را بزند و سراغ رقیب دیگری برود.
کاراکترهای برند اولین و قویترین تأثیر احساسی را بر روی مخاطب و مشتری میگذارند، پس باید در طراحی کاراکتر برند خود تا حد امکان کوشا باشید.
طراحی کاراکتر برند هماهنگ با ویژگیهای محصولات و خدماتی که میفروشید، میتواند تلاش قابل تقدیری در خلق کاراکتری قابل اعتماد باشد. از سوی دیگر انتخاب ویژگیهایی مانند تپل یا گرد بودن نیز میتواند احساس مهربانی را به مخاطب منتقل کند. کاراکترهای عضلانی، قدرتمندی برند را به رخ میکشند و چشمان بزرگ صداقت و راستی در کنار زیبایی را برای مشتریان به تصویر میکشند.
وقتی صحبت از اعتمادسازی میشود، طراحی کاراکتر برندی که رفتارش آیینهی تمام نمای رفتار مشتری باشد، همواره راهگشا خواهد بود.
طراحی کاراکتر برند و ترغیب مشتریان به تعامل؛
کاراکتر یا شخصیت برند این قدرت را دارد تا در همان وهله اول مخاطب را به ابراز احساسات وا دارد، کاراکتر برند با برفراری رابطهی حسی با مخاطب، مشتری را تشویق به اقدام و خرید از بازار خواهد کرد. البته برقراری رابطهی حسی که آنچنان مشتری را بر سر ذوق بیاورد که دسته به اقدام عملی برای خرید محصولات و خدمات بزند، کار چندان سادهای نیست، اما میتوان با رعایت اصول طراحی کاراکتر برند به این مهم نیز نائل شد.
شاید این پرسش برای شما پیش بیاید که چرا طراحی کاراکتر کارتونی تا این اندازه در برقراری ارتباط حسی با مخاطبان اهمیت دارند. پاسخ این پرسش را باید در یافتههای علم روانشناسی جستجو کرد، چرا که این علم معتقد است که همیشه برای برقراری ارتباطی احساس با طرف یا شرکت مقابل نیازمند ملاقات یک چهره هستیم، بنابراین واضح است که برندهای بدون چهره هیچ بختی در برقرار ارتباطی احساسی با مخاطب پیدا نمیکنند و از طرف دیگر برندهایی که به جای صورت یک آدم معمولی، چهرهی دوستداشتنی یک کاراکتر طراحی شده را به نمایندگی کسب و کار خود برمیگزینند، شانس بیشتری در این زمینه خواهند داشت.
توجه به علایق و سلایق مخاطبان همان قانون طلایی است که در طراحی کاراکتر برند نیز به کمک شما خواهد آمد تا مخاطبان خود را هر چه بیشتر به مشارکت فرا بخوانید و از کسب و کارتان شخصیتی «گرفتنی» و خواستنی در بازار بسازید.
در این مطلب تلاش کردیم تا به گفتنیها در مورد طراحی کاراکتر برند اشاره کنیم، شما نیز اگر میخواهید برای برند خود کاراکتری دیدنی طراحی کنید، از بخش نمونه کارهای سایت ویرا ورنا در زمینهی طراحی کاراکتر دیدن کنید برای مشاوره با ما در تماس باشید.
منبع وبسایت graphicmama.com ؛
نوشته طراحی کاراکتر برند و دارندگی و برازندگی! اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.
from WordPress https://ift.tt/2OcaHhd
Comments
Post a Comment