Skip to main content

طراحی کاراکتر برند و دارندگی و برازندگی!

طراحی کاراکتر برند درست همان معجزه‎ی هزاره‎ای است که در رقابت بی‎رحم بازار این دوره و زمانه به حضور پر مهرش نیازمندیم. اما پرسش اساسی اینجاست که طراحی کاراکتر برند باید چه ویژگی‎هایی داشته باشد تا آنقدر محبوب خاص و عام شود که شنیدن و دیدن نام یک برند را با خریدن کالا و خدمات آن مربوط و مرتبط نماید؟

برای یافتن پاسخی منطقی برای این پرسش با وب‎سایت شرکت تبلیغاتی ویرا ورنا همراه باشید تا در کنار هم اضلاع اساسی در طراحی کاراکتر برند را بررسی کنیم.

پیش از شروع بحث، مراجعه به مطلب طراحی کاراکتر کارتونی و بخت دیده شدن در تبلیغات؛ در بلاگ ویرا ورنا به شما کمک خواهد کرد تا درک کامل‎تری از نقش طراحی کاراکتر در اثربخشی هر چه بیشتر یک تبلیغ پیدا کنید.

طراحی کاراکتر برند و ندای خوش آشنایی؛

طراحی کاراکتر برندطراحی کاراکتر برند برای کسب و کار شما باید به صورتی به انجام برسد که مخاطب روز یا شب، گاه یا بی‌گاه در خیابان یا در بیابان، خلاصه در هر همه جا و همه وقت، با دیدار کاراکتر برند طراحی شده به یاد شما بیفتد و برای محصولات و خدمات برندتان احساس دلتنگی کند.

هر چند طراحی کاراکتر برند برای دیده شدن، دشواری کم ندارد،‌ اما به هر ترتیب ممکن باید کاری کنید تا طراحی کاراکتر برند برای کسب و کار شما از آنچه رقیبانتان برای شخصیت برند خود تراشیده‎اند، متمایز باشد و کاراکتر طراحی شده برای شما برندتان را با قدرت و صلابتی مثال زدنی نمایندگی کند.

مخاطب امروز و مشتری فردا آنچنان در زیر آوار موشک‎باران تبلیغاتی گرفتار شده است که نه وقت و نه حوصله‎ی این را دارد که در میان برندها به دنبال نام و نشانی خاص بگردد و پس از مقایسه‎ی این برند با آن نشان تجاری با جدا کردن سره از ناسره، برند برتر را برای خود انتخاب کند.

در چنین شرایط خطیری است که تکنیک‎های طراحی کاراکتر برند به یاری کسب و کار شما خواهند آمد و کاری می‎کنند تا برند شما در میان خیل انبوه برندهای مشابه و رقیب، با صورت و سیرتی آشنا و مألوف پیش چشمان پرسان مشتریان ظاهر شود.

یک کاراکتر برند مناسب با کسب و کار شما کاری می‏‌کند تا مشتری با دیدن این کاراکتر نفسی از آسودگی بکشد و از دیدار یاری آشنا در همهمه و هنگامه‎ی بازار پرهیاهو و غیر قابل اعتماد، شاد و خرسند شود.

طراحی کاراکتر برند و شوق ترسیم چهره‎های تازه؛

طراحی کاراکتر برندهنگام طراحی کاراکتر برند از ترسیم تصاویر و قاب‎های جدید ابایی نداشته باشید، هیچ اشکالی ندارد که در زمینه‎ی طراحی شخصیت برند خود دست به تجربیات جدید بزنید یا اینکه از تصاویر جذاب و سرگرم‎کننده استفاده کنید. اغراق در خصوصیایت فیزیکی کاراکتر و خلق کاراکترهای کاریکاتورگونه در بسیاری از مواقع به مذاق مخاطب و مشتری خوش می‎نشیند و کمک می‌کند تا کاراکتر برند شما زودتر جای پای خود را در بازار محکم کند.

اضافه کردن لوازم جانبی در طراحی کاراکتر برند مانند تی‌شرت،‌شال گردن، کمربند و مواردی از این دست کمک می‎کند تا کاراکتر برند شما در ذهن مخاطبان به یاد ماندنی‎تر شود.

توصیه اکید می‎شود تا در هنگام طراحی کاراکتر برند پیوندی منطقی و صد البته هنرمندانه میان کاراکتر طراحی شده و لوگوی خود برقرار کنید و تا می‎توانید از رنگ‎های زنده و تأثیرگذار بهره بگیرید.

رنگ در طراحی کاراکتر برند نقشی کلیدی ایفا می‎کند و انتخاب رنگ‎آمیزی مناسب امکان تشخیص و شناسایی کاراکتر برند شما توسط مخاطب آن هم در همان نگاه اول را به میزان قال توجهی بالا می‎برد.

طراحی کاراکتر برند و جلب اعتماد مشتریان؛‌

طراحی کاراکتر برندکاراکتر برندی که مورد اعتماد مخاطب و مشتری نباشد، هر چقدر که جذابانه و هنرمندانه طراحی شود، ‌باز هم از جلب رضایت مشتری برای خرید عاجز خواهد بود. بنابراین بعد از ترسیم کاراکتر برند خود باید به سراغ اعتمادسازی بروید تا مشتریان شما با دیدن شخصیت شخیصی که در لباس کاراکتر، برند شما را نمایندگی می‌کنند هر مرتبه که چهره‎ی دوست‎داشتنی کاراکتر برند شما را می‎بینند احساس آرامش خیال کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که مبحث اعتمادسازی در طراحی کاراکتر برند جای هیچ شک و تردیدی را باقی نمی‎گذارد و حتی کوچک‎ترین رگه‏‌های بی‎اعتمادی در رفتار و وجنات کاراکتر برند شما باعث خواهد شد تا مشتری قید خرید از برند شما را بزند و سراغ رقیب دیگری برود.

کاراکترهای برند اولین و قوی‎ترین تأثیر احساسی را بر روی مخاطب و مشتری می‎گذارند، پس باید در طراحی کاراکتر برند خود تا حد امکان کوشا باشید.

طراحی کاراکتر برند هماهنگ با ویژگی‎های محصولات و خدماتی که می‎فروشید، می‎تواند تلاش قابل تقدیری در خلق کاراکتری قابل اعتماد باشد. از سوی دیگر انتخاب ویژگی‎هایی مانند تپل یا گرد بودن نیز می‎تواند احساس مهربانی را به مخاطب منتقل کند. کاراکترهای عضلانی، قدرتمندی برند را به رخ می‎کشند و چشمان بزرگ صداقت و راستی در کنار زیبایی را برای مشتریان به تصویر می‌کشند.

وقتی صحبت از اعتمادسازی می‎شود، طراحی کاراکتر برندی که رفتارش آیینه‎ی تمام نمای رفتار مشتری باشد، همواره راهگشا خواهد بود.

طراحی کاراکتر برند و ترغیب مشتریان به تعامل؛‌

طراحی کاراکتر برندکاراکتر یا شخصیت برند این قدرت را دارد تا در همان وهله اول مخاطب را به ابراز احساسات وا دارد، کاراکتر برند با برفراری رابطه‎ی حسی با مخاطب،‌ مشتری را تشویق به اقدام و خرید از بازار خواهد کرد. البته برقراری رابطه‎ی حسی که آنچنان مشتری را بر سر ذوق بیاورد که دسته به اقدام عملی برای خرید محصولات و خدمات بزند، کار چندان ساده‌‏ای نیست،‌ اما می‎توان با رعایت اصول طراحی کاراکتر برند به این مهم نیز نائل شد.

شاید این پرسش برای شما پیش بیاید که چرا طراحی کاراکتر کارتونی تا این اندازه در برقراری ارتباط حسی با مخاطبان اهمیت دارند. پاسخ این پرسش را باید در یافته‎های علم روانشناسی جستجو کرد، چرا که این علم معتقد است که همیشه برای برقراری ارتباطی احساس با طرف یا شرکت مقابل نیازمند ملاقات یک چهره هستیم،‌ بنابراین واضح است که برندهای بدون چهره هیچ بختی در برقرار ارتباطی احساسی با مخاطب پیدا نمی‎کنند و از طرف دیگر برندهایی که به جای صورت یک آدم معمولی،‌ چهره‎ی دوست‎داشتنی یک کاراکتر طراحی شده را به نمایندگی کسب و کار خود برمی‎گزینند، شانس بیشتری در این زمینه خواهند داشت.

توجه به علایق و سلایق مخاطبان همان قانون طلایی است که در طراحی کاراکتر برند نیز به کمک شما خواهد آمد تا مخاطبان خود را هر چه بیشتر به مشارکت فرا بخوانید و از کسب و کارتان شخصیتی «گرفتنی» و خواستنی در بازار بسازید.

در این مطلب تلاش کردیم تا به گفتنی‌ها در مورد طراحی کاراکتر برند اشاره کنیم، شما نیز اگر می‎خواهید برای برند خود کاراکتری دیدنی طراحی کنید، از بخش نمونه کارهای سایت ویرا ورنا در زمینه‎ی طراحی کاراکتر دیدن کنید برای مشاوره با ما در تماس باشید.

منبع وب‎سایت graphicmama.com ؛‌

نوشته طراحی کاراکتر برند و دارندگی و برازندگی! اولین بار در کانون تبلیغاتی بین المللی ویرا ورنا. پدیدار شد.



from WordPress https://ift.tt/2OcaHhd

Comments

Popular posts from this blog

ریبرندینگ یا بازآفرینی برند از طراحی تا خلق؛

طراحی لوگو یکی از عناصر حیاتی در شکل‌گیری هویت بصری هر سازمان و کسب و کاری است، اما ریبرندینگ یا بازآفرینی برند تنها در طراحی لوگو تازه خلاصه نمی‌شود و مدیرانی که تمام هزینه و انرژی سازمان را هنگام ریبرندینگ یا بازآفرینی برند صرف طراحی لوگو جذاب‌تر می‌کنند، به کلی فلسفه‌ی اساسی ریبرندینگ یا بازآفرینی برند را از یاد برده‌اند. ریبرندینگ یا بازآفرینی برند انقلاب یا اصلاح؛ ریبرندینگ یا بازآفرینی برند بیش از آنکه تکاملی تدریجی در حیات ارگانیک و انداموار برند باشد، انقلابی است که زندگی و زمانه‌ی برند را زیر و زبر می‌کند، بنابراین ریبرندینگ مؤثر باید قادر باشد تا گرانیگاه کسب و کار شما را تغییر دهد و نقطه‌ی ثقل تازه‌ای برای بنا نهادن امپراتوری کسب و کارتان در پیش چشمان شما ترسیم کند. با این تفاسیر زمانی که صحبت از ریبرندینگ یا بازآفرینی برند می‌شود، مهم‌ترین نکته هدفی است که از آفرینش مجدد برند در ذهن داریم و نتایج و دستاوردهایی است که قرار است بعد از این بازآفرینی‌ها بدان دست پیدا کنیم، اما متأسفانه برخی از صاحبان کسب و کارها اینگونه تصور می‌کنند که نیازی به ریبرندینگ یا بازآفری...

تبلیغات در اینستاگرام و کار دشوار جلب نظر اهالی اینستاگرام!

اگر صابون تبلیغات در اینستاگرام به تنتان خورده باشد و جزو کسب‌وکارهای کوچک بازار هم باشید،‌ احتمالا با این احساس مواجه شده‌اید که مشغول صحبت با دیوار هستید و در دنیای بی‌کران اینترنت و شبکه‎‌های اجتماعی هیچ بنی بشری پیدا نمی‌شود که دو کلام جواب تبلیغات حساب شما را بدهد. عموما بعد از انتشار تبلیغات در اینستاگرام هیچ مخاطبی راغب به کامنت گذاشتن، نظر دادن و به اشتراک گذاشتن تبلیغات در اینستاگرام نیست. در صورتی که به بازار پر حاشیه‌ی اینلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب « اینفلوئنسر مارکتینگ و رقابت اینستاگرام با یوتیوب؛‌ » در وبلاگ ویرا ورنا مطالعه کنید. تبلیغات در اینستاگرام و دسترسی به بازاری 500 میلیون نفری؛‌ البته تبلیغات در اینستاگرام این مزیت را نیز دارد که هر چقدر هم تعداد مخاطبان و دنبال‌کنندگان کسب‌وکار شما در اینستاگرام کم‌تر باشد بازهم هر پست یا تبلیغاتی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید، چندتایی لایک خواهد گرفت و مورد پسند  چند نفری از اهالی اینستاگرام قرار خواهد گرفت! کافی است کمی در استفاده از هشتگ نیز تبحر داشته باشید ...

تیزر تبلیغاتی و اصول و فنون جذابیت بصری؛

شرکت تبلیغاتی ویرارونا به پشتوانه‌ی تجربه‌ی چندین و چند ساله در ساخت تیزر تبلیغاتی و همکاری با برند های معتبر در زمینه‌‎ی ساخت و تولید تیزرهای تبلیغاتی ، فهرستی از نکات مؤثر را گردآوری کرده است تا کارفرمایان و آگهی‌دهندگانی که در فکر ساخت تیزر تبلیغاتی برای برند و کسب‌وکار خود هستند با کمک گرفتن از این فهرست خلاصه‌برداری شده، به نتایج مؤثرتری در زمینه‌ی ساخت تیزر تبلیغاتی در سال میلادی در پیش‌رو دست پیدا کنند. در ادامه با وب‌سایت ویراورنا همراه باشید تا با نکات مطرح در ساخت تیرز تبلیغاتی بیش‌تر آشنا شوید؛ تیزر تبلیغاتی و محبوبیت ویدیوی کوتاه؛ با رواج همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی عطش آگهی‌دهندگان برای ساخت تیزر تبلیغاتی 30 ثانیه‌ای و یک دقیقه‌ای بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود و مخاطبان کم‌حوصله‌ی این رسانه‌های پرطرفدار صاحبان کسب‌وکارها و شرکت‌های تبلیغاتی را مجبور می‌کنند تا برای دیده و شنیده شدن، راه و رسم کم‌گویی و گزیده‌گویی را در پیش بگیرند. نکته جالب در مورد شبکه‌های اجتماعی اینکه هر چه از عمر این رسانه‌های مجازی می‌گذرد، سرعت مرور اطلاعات نیز بر روی این شبکه‌های پرمخاطب بیشتر ...